Jenny2010 har født! Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Jeg har skikkelig tannverk, hatt en helt sinnsyk vond natt. Har sliti med en tann som må trekkes, men har prøvd å vente til etter termin i januar. Men nå har jeg fått time til tannlegen om et par timer, og da går tanna! Er 31 uker på vei, og lurer på hva det har å si for babyen.. Uff, det blir som å velge mellom pest og kolera, tannverk eller trekke tann Har alltid sagt at det eneste som er verre enn å føde, er å ha skikkelig tannpine. Noen som har lignende erfaring?
Romeren Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Har ikke lignende erfaring, men vil bare si at du har gjort riktig valg! Skulle jeg valgt mellom tannverk og å trekke ei tann, er valget enkelt. Du får jo bedøvelse (som ikke er skadelig for barnet - ei jordmor sa at det er omtrent samme bedøvelse som de gir til fødende...), og når tanna er ute, slipper du å ha vondt lengre! Og godt du kom deg dit før termin, da! Gud vet om det hadde vært enklere etterpå....
Gjest Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Jeg slet med samme problemet for noen uker siden.. Tok paracet noen dager i håp om at det ville forsvinne ihvertfall til etter fødselen, men den gang ei. Til slutt ringte jeg tannlegen og fikk midlertidig hjelp. Angrer ikke et sekund. Vet det er mange tannleger som ikke gjør noe med gravide, men tror det da gjerne er høygravide, men jeg var høygravid og fikk hjelp fordet. Di er vel forsiktige med tanke på bedøvelse og røngten, men hør med di.
ani-øne Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Jeg hadde en syk tannverk da jeg var rundt 20 uker. Og gikk da til tannlegen og fikk det fikset. Han brukte bare en litt svakere bedøvelse. Måtte også ta røntgen, men fikk da sånn beskyttelse. De vet nok hva de gjør, så tror du kan ta det med ro. Jeg tar heller en fødsel eller ti, enn skikkelig tannverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå