lana<3 Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Denne helga har vi f.eks gått tur og grillet pølser i skogen, samt svømt i et av Stavanger kommunale svømmebasseng. Sist helg var vi på det lokale lekelandet og på en rideskole rett her vi bor og lot barna prøve å ri for første gang.... Føler vi gjør mye det samme i helgene og tenkte kanskje dere gjør noe spesielt som vi kan fylle neste helg med??
Gjest sug lut Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Det grilles og svømmes en del, ja. Synes det er det fine med høsten, egentlig.
lana<3 Skrevet 1. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2009 Joda ansiktene lyser opp når vi sier vi skal inn og svømme, men kunne tenkt meg litt mer variasjon nå, hadde jeg bare vokst opp i en speiderfamilie, da hadde jeg sikker vært mer kreativ;P
Gjest Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Prøver å lære barna å kjede seg! Vi har innført makstider for tv`en. Gjelder kanskje mest for eldste. Men i helgene er det kun lov å se på tv tidlig om morgenen og på kvelden. (Fra barne-tv kl 18) Helgen blir også brukt til å vaske hus, handle og andre ting som hverdagene ikke strekker til for. Det er nettopp nå barna må lære seg å leke Ellers er vi en ganske så aktiv familie Å dra ut på tur gir mye energi. Trenger ikke dra så langt, heller ikke ha med store pakkelass Vi bruker lekeplassene mye. Så er vi i skogen eller går et stykke oppover fjellet. Å klatre i trær eller oppover fjellsidene er ypperlig aktivitet for store og små Så bruker vi badestranden ofte selv om det ikke er badevær! Tar med bøtte og spade å riktig koser oss. Minste elsker å bygge sandslott med groper rundt som bølgene fyller med vann. Eller hvisker helt bort igjen. Vi har fylt hagen med småstener fra forskjellige stenstrender også. Ungene elsker å leke med dem. De var egentlig tiltenkt beddene mine, men får aldri ligge i fred! Skal overleve med det jeg ja Ellers så baker vi. Selv store prosjekt har plass til et barn eller to. Det tar bare lengre tid og krever litt mer tålmodighet og planlegging/rydding. Det er i helgene jeg virkelig kjenner hvor mange timer en dag faktisk har. Synes vi rekker å gjøre mye på fridagene våre jeg. Enda vi slapper godt av i tillegg. Se bare forrige søndag. Vi startet med å være to timer i skogen. Klatrer i trær, kastet kongler på vannet og prøvde ei slenge. Etterpå stekte vi over 200 kjøttkaker. Mens minsta tok dubben sin fikk jeg satt inn bilder i album. På ettermiddagen kom foreldrene mine på kjøttkakemiddag som ungene var stolte over å ha vært med på å lage fra bunn av I tillegg så rekker vi å både vaske klær, feie over gulvet og klemme mye på hverandre. Dumt det er ei heil uke til neste helg!
lana<3 Skrevet 2. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2009 Her har vi kun tv-en på om morgenen, siden hun eldste slet med å sove for en stund siden. Helgene er som du sier to dager vi har masse av tid til å gjøre mye og vi kooser oss masse. Vi har også bakt brød idag..kom ikke på det for vi gjør det nesten hver dag( vi spiser ikke hvete ) Mine elsker også sand, men den er blitt veldig hard nå som det er blitt så kaldt. Heldiggris du som har hage:)
Gjest Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Åh, hjemmelaget brød med brunost og en kopp kakao hadde vært en nydelig avslutning av helgen!! Hvilken sand er det som blir hard? Vi har aldri opplevd at sandstranden har frosset :/ Men det er jo mer kraft i bølgene om vinteren, selv på godværsdagene, så sandslottene våre forsvinner ofte før vi rekker å bli ferdige. Sanden på lekeplassen fryser heller aldri. Men det er støttsand. Vanlige sandkasser derimot, de tåler ikke mye kulde de. Stavanger er vell et eldorado for barn? Jenta mi elsket både vitenskap og oljemuseumet. Så leste jeg om de parkene i sentrum, eller noe slikt? De hadde vell vært noe?
Gjest Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Åh, når jeg tenker på alt vi kan finne på i helgene kommer jeg på mye Når vi er i campingvognen er vi ute hele dagene. Da tar vi med oss både leker og mat ut. Vi har feks en samling med plastikkdyr. (Kjøpte hele pakker, ikke de single rådyre i en lekebutikk) Så samler vi litt grener, kongler og det som er tilgjengelig og lager bondegård eller dyrehager. Med grener som gjerder feks. Jeg er som regel med på å sette leken i gang, etterpå kan ungene holde på i evigheter alene. Så får jeg tid til å slappe av med en bok Mormoren min pleide å lage dyr til meg av kongler og fyrstikker. Kanskje vi skulle prøvd det en gang..... Det hadde jeg faktisk helt glemt av! Så pleier vi å mate endene. Bare ikke gjør det i en båthavn Det er mer en bare irriterende for oss som har båt! De er søte når de svømmer rundt, men de ødlegger faktisk en hel del.Bare tenkt på all bæsjen *æsj* Når vi er på sjøen og båten ligger til kai herjer ungene rundt. De har bøtter, spade og håv. Helt utrolig hvor lite som faktisk skal til for at de skal få en hel masse glede av det Nå gleder jeg meg masse til våren kommer igjen
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Ute og leker.. Inne og koser oss.. Besøker venner og familie..
Gjest Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Går tur rundt mosvannet eller lille stokkavannet. Grilling i trollskogen på hundvåg. Solastranda/bore stranda osv..også på andre tider enn sommeren, husk støvler på alle mann:) Tur i sørmarka med god niste, har et par kjekke dammer med salamander og andre dyr der. Tur med fiskestang,håv, bøtte og spade i godalen. Div kjekke lekeplasser rundt omkring, husk kaffe;) Biblioteket, låner både bøker og film. Kino en gang iblant. Barne museet på kulturhuset. Museet på våland har masse utstoppede dyr som er kjekt for de minste. Besøker venner med unger og tar gjerne med flere på utfluktene våre. Mye tur her da men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå