Gå til innhold

Utrolig snål lyd fra magen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 36 uker på vei og lille gutt sparker ikke akkurat så mye lenger, han setter heller føttene godt inn i magen og drar dem rundt om kring :) kosleig å se på at hele magen lever :) for sikkert en time siden og nå nettopp når babyen sparket så hørtes det akkurat ut som en slags klaskelyd :P vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men akkurat som når en åpner en sånn "klips" pose, eller når en forsiktig slår tuppen på en våt klut mot en hard overflate :P

Noen som forstår hva jeg mener? :P hehe... hva kan det være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det lurer jeg også på!! har hørt det tilsammen 8 ganger nå, iløpet av en ukes tid eller mer. klarer nesten ikke vente til onsdag, for å spørre jordmor om hun vet hva det kan være. men vil ikke ringe henne å spørre om ting hele tiden heller :P

jeg ble skikkelig redd første gangen, tenkte det kunne være noe sprakk inni der, men det kom jo ikke noe fostervann..

Skrevet

Ingen?

Skrevet

ja jeg også lurte på om noe sprakk :P hehe... så tenkte jeg skulle følge med å se om jeg "lekker" utover natten, noe jeg tviler sterkt på :P skal ikke til jordmora mi før på fredag, så får spørre henne hvis jeg ikke finner ut hva det kan være før den tiden :P

Skrevet

har jo hørt om andre som har en slags kneppelyder fra magen, hvor det er leddene på babyen som lager lyd, men jeg tror egentlig ikke det er det jeg hører, lyden er på en måte ikke sånn. stemmer veldig godt med det du skriver. håper noen andre vet hva det kan være, og kan gi oss svar. hvis ikke så håper jeg jordmor kan gi meg noe svar på onsdag, så jeg kanskje kan fortelle deg hva det er til da :)

Skrevet

jeg har hatt denne lyden daglig i 1 mnd ca nå...trodde først det var fostervannet som skulle gå...det skjer når han rører seg...noen sier det er ledda - men det er ganske usannsynlig fikk jeg vite av JM og sykehuset da jeg spurte de... noen sier det kan være alle lagene vi har inne magen, som "knepper" ,,,men er ganske ubehagelig for det høres ut som en liten hofte som knekker der inne!"

Skrevet

det er ikke slik at jeg tror at det er leddene til lille gutt som lager lyden eller at han knakk noe... for det var en slags klaskelyd akkurat i det han sparket hardt til i livmorveggen... så kan jo kanskje bare være det du sier at det lager slike lyder fra alle lagene i magen... men utrolig snålt fordiom :P for har ikke hørrt lignende før akkurat i går kvedl to ganger... :)

Skrevet

jeg har hørt akkurat samme lyden ,knekkelyd, som skremmer meg, er andregangs, og har aldri hørt denne lyden fra første, håper det går bra.

Skrevet

De kneppelydene kan neppe være babyens legg..har dere noen gang hørt det kneppe i leddene på et spebarn? Jeg kan ikke si jeg har gjort det..Tror mer på teorien om at det er lagene i livnoren som gnisses i mot hverandre. At det klasker er vel forstervannet og luft dom møtes vil jeg tro? som når man har drukket vann og det klukker i magen, blir det på samme måte når babyen lager brå bevegelser. Jeg har ingen anelse egentlig, men har mine teorier, hehe....

Skrevet

er dette jeg selv tror det er også :) men var utrolig snålt når jeg hørte det i går kveld :P hehe... men kommer nok til å spørre jordmor på kontroll på fredag uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...