Gå til innhold

Noen som mediterer her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å komme meg på andre tanker enn svineinfluensa og stressset akkurat nå og kunne tenkt meg å prøve å meditere, noen som kan fortelle meg litt om hvordan man mediterer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som et fornuftig tiltak for å føre tankene over på noe annet enn svineinfluensa ja :)

Det finnes mange sider på internett om temaet, men anbefaler deg å være skeptisk til de som vil selge deg alt mulig for å få det til. Det eneste som trengs er at du finner et sted hvor du kan være for deg selv uten forstyrrelser fra andre i huset eller lyd. Du trenger ikke å sitte i den meste kjente lotusstillingen som mange forbinder med meditasjon. Finn en stilling som passer for deg, hvor du kjenner at du kan slappe helt av en god stund. Om du sitter eller ligger spiller ingen rolle. Lukk øynene og trekk pusten dypt. For å klarne hodet kan du begynne med å kun fokusere på tærne dine, kjenn at blodet strømmer gjennom dem og kjenn at du slapper helt av i dem. Hvis du syns det er vanskelig å fokusere på bare en ting uten at andre tanker kommer inn i hodet ditt kan et lurt triks være å se for deg en lysstråle som lyser på tærne dine. Når du føler du får det til kan du gå videre oppover, ta en og en kroppsdel helt opp til hodet. Målet er å tømme hodet for tanker som strømmer på, og gjør du det riktig vil tid og sted ikke angå deg lenger, og du vil være helt inni ditt eget sinn. Lykke til :)

(ps. det er en kjempefin måte å komme i kontakt med barnet hvis du er gravid!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...