Gjest sug lut Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Så nå kan både tilhengere og rabiate motstandere få prøve seg på å ta dyden min. Vil jeg elske Linus i Svingen som julekalender eller korse meg og be om Blåfjell? Det skal nevnes at jeg er ekstrem tilhenger av JUUUUUL. Ingen kødder med jula mi.
piano♫ Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Tja... Blåfjell er bra. Om du vil ha bare "pedagogisk riktig" barne-tv med unger som alltid gjør det rette, snakker og spiser pent etc, har du nok mer igjen for å leie en dvd med noe annet.. Jul i Svingen er imidlertid et koselig, ekte og levende program, imo. Jeg liker det. Og så er det mye fin musikk, lytt f.eks til denne: Husk at det kan gjøre bittelitt vondt når noen tar dyden din, da - det bruker å bli bedre etterhvert ;-). Gi det en real sjanse!
Musemor med tre søte små Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Jeg vil nå helst har jul i Skomakergata, jeg
Gjest sug lut Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Vi moderne kvinner hjelper oss selv - regnet med å gå i uberørt i graven om ikke jeg tok saken i egne hender, siden ingen ville svare meg. Nå så jeg ungene bli venner med Bølla. Det var genialt. De kan kjøre usikra på lasteplan så mye de vil for min del om de fortsetter å være sånn. Skal sjekke linken din også. Takk.
Gjest sug lut Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Det trodde jeg at jeg ville helt til jeg så det igjen og fant ut at jeg ikke fiksa godsligheta til skomakeren, den var både klam og suspekt.
Anne-B. Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Du vil elske det. Julekalenderen innholder slåssing, familieproblematikk og klønete fedre som får kjeft fra oppgitte mammaer.
Gjest sug lut Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Sosialrealisme, med andre ord. Vel, jeg er vokst opp på syttitallet - jeg er vant til det.
Gjest Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Jeg elsker Linus i Svigen og ble mektig skuffet over Jul i Svingen. Den var så rotete og masete og slett ikke i nærheten av så koselig som serien etter min mening. Men, den er jo mer spennende da, de tradisjonelle kan fort blir litt vel kjedelige etter min smak. Så hadde jeg ikke sett Linus i Svingen først og dermed forventet meg noe i helt samme stilen, så hadde jeg nok likt den. Satser på å like den bedre denne gangen når jeg er forberedt ;-) Så vil si det er en 50-50 sjangse for at du liker den. Egentlig litt mer for når jeg tenker meg om, siden du liker action altså...
Gjest sug lut Skrevet 2. november 2009 #9 Skrevet 2. november 2009 Det er jo brukbare odds. Hva er det med "språkbruk" som folk henger seg opp i med den?
Anne-B. Skrevet 2. november 2009 #10 Skrevet 2. november 2009 Det er ikke bare greit for alle. Viktig å utvikle sosial bevissthet.
piano♫ Skrevet 2. november 2009 #11 Skrevet 2. november 2009 Vel... I denne serien passer ikke de voksne på å løse alle konflikter på lavest mulig nivå, etter at ungene har lagt seg etc. Det er faktisk krangling, banning (om jeg ikke husker feil), og en pappa som er innmari barnslig og lurer ungene. Nevnte jeg drikking av tiss? (var vel ikke akkurat språkbruk, men...)
Gjest Skrevet 2. november 2009 #12 Skrevet 2. november 2009 For å si det slik, språkbruken der er bare barnematen i forhold til f.eks Emil i Lønneberget ;-) Var noen som ble hysterisk over at en av ungene hadde kniv også, igjen.... hva med Emil? Tror nok de som skriker høyest er de som ikke har innsett at verden går videre og at på noen områder vil til og med julebarnetv utvikle seg. Hva barna liker å se på er veldig ulikt. Jeg prøvde å vise skomakergaten til mine gutter (og er helt enig med deg ang opplevelsen av å se den igjen), de holdt på å krepere av kjedsomhet, men Jul i Svingen likte de. Blåfjell også.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 2. november 2009 #13 Skrevet 2. november 2009 Jeg husker ikke språkbruk fra Jul i Svingen for 2 år siden (eller hvor lenge det er nå), men i forrige episode av Linus i Svingen hørte jeg de snakket om "fader" og at det var stygt å si. Hjeeeeeeelp, liksom...
Gjest sug lut Skrevet 2. november 2009 #14 Skrevet 2. november 2009 Så de er normale. Det høres jo befriende ut. Drikke tiss er jo et bra premiss, tross alt, det kan man relatere til. Faren til Ronja er også en komplett tulling, men har ikke hørt noen rase mot Ronja Røverdatter av den grunn.
piano♫ Skrevet 2. november 2009 #15 Skrevet 2. november 2009 Enig, Alva. Og hva med at han stenger han inne i snekkerboden mesteparten av dagen? Og rister han etter øret? Men det er nostalgi, vet du - vi må mislike det nye ;-)
Anne-B. Skrevet 2. november 2009 #16 Skrevet 2. november 2009 Jeg tok en test på nett, "Hvem er du i Lønneberget?", og jeg ble Anton, Emils pappa. Så da skjønte jeg hvorfor jeg alltid har hatt sympati med den stakkars pappa Anton som har så mange bekymringer og en guttunge som han ikke helt har styr på. Men jeg vil bare presisere at jeg verken lugger, river unga etter øra eller stenger dem inne. Må vel innrømme at noe høyrøstet kan jeg bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå