Gå til innhold

Jeg sydde Diana-bluse i åttende.

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Og jeg synes fremdeles det er aktivt trist å se klipp fra uken etter hun døde. Så The Queen - fantastisk film forøvrig - med masse innklipt footage og det er faktisk ordentlig tåretrist. De dør i hytt og pine både kjente og ukjente, John Lennon ble skutt bare måneder før Diana dukket opp i media i forbindelse med kongefamilien, han døde uten å berøre meg det minste, han var en gammel Beatle, det var alt. Ikke var eller er jeg spesielt rojalistisk anlagt, selv om jeg er for monarkiets seremonielle funksjon - og selv om det faktisk var merkbart da kong Olav døde, var det blandet inn i så mye annet, Irak-krig og terrorfrykt. Men jeg tørka fortsatt tårer for Diana nå i kveld. Det er fascinerende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller, du begynner å bli gammel =)

Jeg sydde forøvrig en åltrang knallrosa slengbukse i badedrakt stoff...

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, selvsagt begynner jeg å bli gammel, ingen tvil om det. Men da hun døde var jeg tolv år yngre, altså på alder med mange her - kanskje deg også - og det var midt i det liksom-så-ironiske nittitallet. Men det var faktisk veldig trist da - det er ikke sånn at det har blitt trist i ettertid.

Skrevet

Jeg syntes også det var tris. Enda jeg var en rebell som dreit i alt..

Men så var hun et likanes kvinnfolk å da =)

Skrevet

Hvordan ser en Diana-bluse ut?

Gjest sug lut
Skrevet

Sorry

We cannot find the page you are looking for.

* The page may have been moved, updated or deleted.

* Or you may have typed the web address incorrectly. Please check the address and spelling.

-

Kommer tilbake om tre timer, det tar litt tid å gå gjennom hele linken for å finne et mellomrom.

Skrevet

Fant det, fant det, det var jo nesten helt på slutten, i "archive".

Den var litt kul egentlig.

Gjest sug lut
Skrevet

Ikke sant? Men å sy den? Det er innlevelse, det.

Skrevet

Den var fin. Jeg bryr meg ikke om kjendiser, men Diana er Diana.

Skrevet

Litt godt å komme ut av skapet, kjenner jeg. Puh. Jeg har nok felt noen tårer for den damen.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg gjorde dette for alle skap-gråtere, hehe. Jeg stod fram, ga Diana-gråterne et ansikt. Får jeg medieoppslag nå?

Skrevet

Hadde en boks under senga med bilder jeg hadde klipt ut fra bryllupet til Charles og Diana.

Det skal sies at jeg ikke var eldre enn 9 år den gangen. Mamma kjøpte Diana bluse til meg. All honnør til deg som faktisk sydde en!

Husker hvor jeg var og hvem som fortalte at Diana var død. Da var jeg 25 år og gift med en brite. Det var bæltrist og fortsatt føles det veldig urettferdig og feil.... ikke at jeg var gift med en brite, men at Diana er død da... jadda...

Skrevet

Helt ukjent for meg. Jeg var 16 år og i England rett før bryllupet skulle stå, det var nips og pynt med Charles og Diana i alle butikkvinduer, men jeg var lite interessert.

Jeg likte aldri noen av klærne hennes eller frisyrene hennes og hadde ikke sansen for damen i det hele tatt, noen gang.

På 80- og 90-tallet gikk jeg i loppemarkedklær, lange militærfrakker og svære militærbukser, t-skjorter med avklippede ermer. Dianas stil var så langt fra min som man bare kunne komme.

Livet hennes var drama på drama, og det satte ingen følelser i sving da hun døde, bortsett fra at det alltid er trist når et ungt menneske dør, særlig når de har barn og dør så plutselig.

John Lennons død gikk nok mer inn på meg.

Skrevet

Jada, blusen var et håndarbeidsprosjekt og ikke min stil, jeg gikk også i loppis, fretex og generelt resirkulert (endel av det rappa) hele 80- og mye av 90-tallet, og mye svart og army surplus, så svart eller grønt unntatt hår som var alle varianter av alle farger. Men/Og derfor lurer jeg fortsatt på hvorfor det går innpå meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...