Gå til innhold

Blir gal...hva skal jeg spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er allergisk mot det meste av pollen og har kryssallergi, dvs jeg reagerer på frukt og grønnsaker (rå, kan spise alt som er kokt). Tåler ingen frukt og ingen rå grønnsaker.

Nå har jeg fått laktoseinntoleranse også, og har måttet kutte ut det meste av melkeprodukter. Da jeg har endel hudproblemer og har hatt det lenge, så lurer jeg på om gluten ikke har vært min venn heller.

Er halvvegetarianer, spiser kun kylling og kun et par ganger i uken toppen.

Reagerer også på forskjellig fisk.

Har egentlig ikke lyst til å spise noe lenger, men må jo. Men er det rart jeg blir gal av dette?

Lurer nå på om jeg skal sette igang med noe alternativ behandling, men det er jo så dyrt. Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der kan ikke være lett, hadde jeg vært deg ville jeg har gått til en ernæringspesialist for å få råd!

Skrevet

Det finnes piller som gjør at du kan spise melk, selv med melkeintoleranse. Faren min fikk "nytt liv" som de man sier, og har er svært kraftig intolerant. De er dyre, men verd det. Spør legen din!

Skrevet

Det med at du har funnet ut at du har disse allergiene, har du merket det selv, eller har du dratt et sted og fått det bekreftet. Ikke det at jeg ikke tror på at du reagerer, men hvis du fikk en liten overblikk så kunne du planlegge måltidene bedre.

Skrevet

HI

Har vært allergisk siden 4-års alderen men i de siste årene har det bare blitt mer og mer.

Var nylig og prikktestet og fant derfor ut at jeg var allergisk mot alle de pollen som fantes (bortsett fra bartrær...) og det forklarer alle de nye kryssallergiene som har vist seg de siste årene.

Laktoseintoleranse har jeg testet selv da jeg plutselig fikk maveproblemer i sommer. Spiser jeg en matrett med smør, melk, fløte eller is, så går det en time før alt ligger i do. Og det er ikke behagelig (men kanskje en god slankekur...har et par kilo ekstra....hehe).

Ja, jeg må vel sette opp en liste, men det er det jeg blir gal av, fordi ikke bare skal jeg finne på middag hver dag til en stor familie, jeg skal begynne å ta hensyn til dette også. Eller lage to middager....puh...

Bruker laktasetabletter når jeg er ute/borte, men kan jo ikke spise det hver dag heller.

Skrevet

Ja, høres ut som et problem. uff.

Hvis du syns det er kjempe stressende å finne ut hva du skal lage middag, med hensyn til at du ikke tåler ditten og datten....så hadde det vel vært best å lage to middager?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...