fullfartheledagen-med en til! Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Jeg er gravid i uke 16/17 og har en liten aktiv karabat på 17 mnd fra før. Han løper jo rundt og trenger jo ikke å bæres mye, men noen ganger blir det jo sånn at jeg løfter han opp fordi han gjerne vil eller trenger trøst og kos. I starten av graviditeten var det ikke noe særlig problem, men nå begynner jeg å slite litt med å løfte han opp. Har hatt han alene hele dagen idag, og nå ikveld er jeg skikkelig sliten i ryggen, og liksom under magen også. Vet jo at man ikke skal løfte tungt når man er gravid, men hva gjør dere andre gravide som har barn fra før? Setter dere ned med barna på fanget istedet? Liksom ikke alltid like enkelt.... Kanskje et trivielt spørsmål, men råd og tips mottas med takk:-)
Nr 2 i magen:) Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Jeg har en liten en selv på 21 mnd og er i uke 19. Jeg pratet med jordmor om dette og så lenge man følte det var greit selv, ikke fikk vondt osv var det bare å bære. Og jeg har heldigvis ikke plaget av det enda. Men hvis man begynner å kjenne på det er det greit å gjøre litt forandringer. La barnet gå mer selv, sett deg ned på deres nivå, skift bleie på gulvet osv, og tenk over hvordan du løfter når du må det. Ellers har jeg lite med råd - syntes selv det er kjempe vanskelig ikke å bære..... Blir spennende fremover når vi blir større og større:)
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Du kan fortsette med den aktiviteten du er vant til, men må selvsagt lytte til kroppen når du kjenner at du blir sliten. Er 17 uker nå og løfter ivei på jenta på 18 måneder. Men hun er bare litt over 10 kilo. Prøv å unngå unødvendige løft og vær bevisst på gode arbeidsstillinger og løfteteknikk. Klart vi løper til og løfter ungene for trøst uten å tenke oss om når det er knall og fall. Men man kan jo sette seg ned å trøste også innimellom. Vi blir neppe mindre på en god stund så... Snakk gjerne med jordmor dersom du mot formodning skulle få en time hos henne (jeg må vente til uke 32 på time, synes kanskje det er LITT lenge til).
You can call me Dårris Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Jeg har en treåring som er veldig glad i å bli løftet på jeg... Tar det litt etter dagsform, men som regel så går det helt fint. Tipper han veier ca 17 kilo. Kjenner jeg at jeg har vondt i bekkenet, eller hvis jeg har mye kynnere osv den dagen så setter jeg meg ned til han heller, det går fint det også
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 2. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2009 Tusen takk for svar, damer. Nei, ikke lett dette, men det blir mange løft, for jeg glemmer meg litt, og så er det da litt kos å løfte han opp også da:-) Men er nok riktig, vi blir jo ikke mindre fremover, så det er vel like greit å begynne å øve på å ta litt hensyn til mage og rygg:-)
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Jeg driver også og løfter en del, men merker at det er litt tungt å bære. Da hjelper det med bæretøy (dersom han har ro til å sitte der da). Ting du er vant til å gjøre kan du bare fortsette med så lenge det ikke er vondt, men det er nok greit at h*n venner seg til at mamma ikke løfter lenger, for det blir jo ikke akkurat flere ledige hender etter at babyen kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå