Gå til innhold

Ja, jeg har blitt et hysterisk kvinnfolk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var lenge helt nøktern og tenkte, fy flate som media hauser dette opp. Og det mener jeg ennå, media hauser det de klarer. Alt for å gjøre folk redde. Og det virker.

Jeg holdt meg rolig, helt til 2åringen døde. Foreldrene til det barnet hadde sikkert ikke i sitt villeste mareritt trodd at det var akkurat deres barn som ville miste livet.

Jeg har ikke lest de siste tallene på hvor mange som nå er smittet, men husker at det var 10 døde da det var ca. 100 000 som var smittet. Dersom 1 mill blir syke (som er det de estimerer) så vil det si 100 døde. 100 av 1 mill er ikke så mange. Men for de 100 det gjelder så spiller det ingen trille. Flere kommer til å dø. Og ingen vet hvem.

ca. 1000 dør hvert år i Norge av vanlig influensa, skremmende tall, men, det er gammle og/eller syke mennesker som dør. Ikke helt friske unge mennesker. Helt frisk unge mennesker dør av denne influensaen. Og de som er syke er ennå mer utsatt.

Jeg er KJEMPEREDD for at min syke datter skal bli influensasyk. Hun (og mannen min) er syke akkurat nå, og jeg er inne hos henne hvert femte min, bare for å sjekke at hun puster. Jeg kjenner jeg får tårer i øynene og nesten ikke klarer å puste av redsel hver gang hun i pannikk hiver ette pusten og ikke finner den igjen. Jeg sitter med en unge som er hysterisk fordi hun ikke får puste ordentlig på fanget, medisinen hennes hjelper ikke stort, og jeg må seriøst konsentrere meg for å ikke gi meg helt hen til panikken. Ingen vet hvem som er den neste som dør av dette. Folk rundt oss ligger syke, smitten er her. TENK om det er akkurat min datter som er en av de ytterst få som dør av denne sykdommen. Ja, jeg er redd, hysterinsk redd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke hysterisk når du har en datter med sterk astma. Veit du hva hun og homlepongen er syke av nå? Håper de snart blir friske begge to så du kan slappe mere av. Enhver skjønner at det ikke er noe moro i det hele tatt.

Skrevet

Jeg var akkurat inne hos henne nå, hun gråt fordi hun hadde så "aua i haudet". Målte feberen, den er 39.1. Hun fikk nedsettende klokka 7, vet ikke hvor lenge det er meningen at en pinex skal virke. Pusten hennes er dårlig (men det er vi vant med), men det kan virke som om hosten plager henne mest, hun hoster til hun blir blå i ansiktet. Skikkelig sånn ekkel bjeffe-hoste.

Homlepongen har holdt sengen i hele dag. I løpet av de 7 årene vi har vært sammen er dette første gangen han har følt behov for å holde sengen pgs. sykdom. Han sier han føler seg influensasyk.

Men hvem vet, jeg trodde frøkena hadde fått influensa for noen uker siden, men da var hun plutselig i storform igjen dagen etter. HÅPER, det er tilfelle denne gangen også. En ting er ihvertfall sikkert, når de åpner vaksineringskontoret i neste uke kommer jeg til å stå først i køen med senna fi under armen.

Skrevet

Vettu jeg har ikke det minste problem med å være med deg i den tankegangen der, og hadde vært like redd hadde det vært oss. Håper de friskner til fort. klem!

Skrevet

Har du fått tamiflu til henne?

Skrevet

Er det ikke noe som heter: bedre å være før enn var...noe sånn?

Det tenker hvertfall jeg...

Skrevet

Blå på leppene er et av signalene om legebehov, visstnok.

Skrevet

Nei, vi ringte legevakta tidligere i dag/kveld noen ganger, men fikk bare opptattsignal. Og så sovnet hun, og har stort sett sovet siden. Så lenge hun sover så er det greit (av erfaring vet vi at søvn er alfa omega når det gjelder å bli kvitt astmaen. Av erfaring vet vi også at hun ikke sover dersom pusten blir dårlig nok) Så vi avventer legevakta inntil i morgen, Men mindre hun våkner i natt og er dårlig.

Vi har forstøver her hjemme, samt 4 forskjellige astma medisiner som kan brukes.

Skrevet

Ok, tydeligvis stor pågang på legevaktene rundtom for tiden.

Du kjenner nok din datter best, men jeg hadde utvilsomt kontaktet lege i morgen tidlig, bare i tilfelle.

God bedring til både far og datter!

23.33

Gjest sug lut
Skrevet

Nei, du er ikke hysterisk. Du er en normal mamma som faktisk bekymrer rynker og tårer på seg fordi ungen din faktisk er syk. Ikke skam deg over det. Og god bedring til veslingen og mannen.

Skrevet

Jeg forstår kjempe godt at det er ekkelt for deg! Gjør akkurat som nå, følg godt med på henne. Og hvis det skulle være noe, dra på legevakten. De blir nok frisk igjen snart, begge to :)

Skrevet

Å, jeg føler med deg. Har selv to barn med alvorlig astma og vi har hatt mange dramatiske stunder, sykehusinnleggelser osv. Har vært så redd mange ganger og nå er jeg livredd for å oppleve dette igjen pga denne svineinfluensaen. Det er påviste tilfeller i barnehagen og skolen der ungene går, og det er ikke lett å sende dem avsted. Alt jeg har brukt år på å bearbeide velter opp igjen pga dette svineriet.

Skrevet

Jepp, i og med at de skal ha tamiflu innen 48 timer for at det skal virke (hun ble syk i går), drar mannen min til legen med henne i morgen (dersom hun fortsatt er syk) så satser vi på at de er i stand til å vurdere om det er influensa eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...