Gå til innhold

ang. stripping...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til jordmor på tirsdag da jeg har termin. hun skal sjekke om jeg har modning og så skal hun røske litt å se om det kan hjelpe på.. noe som har erfaring fra det? jeg er litt nervøs for jeg har hørt at det gjør ganske vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende at det har litt å si hvordan de gjør det, men min erfaring med det var smertefull! Antageligvis fordi jeg ikke visste at legen skulle gjøre det, og at han var veldig hardhendt.. Var en lege på sykehuset, på overtidskontroll som gjorde det. Han var dessuten helt ufyselig, så hele opplevelsen var dårlig..:(

Jeg fikk bare masse maserier som ikke førte til åpning, hadde 2 cm i 12 timer, 4 cm i 8 timer og deretter satt på drypp og epidural.. Ble ikke akkurat en effektiv fødsel. Jordmødrene sa at det var ikke bestandig det var så lurt med den strippingen, pga at det blir sånne maserier da, som bare sliter en ut. Lite effektivt! Skulle blitt satt i gang dagen etter likevel da, men da hadde jeg jo 4 cm. Men spørs jo om det hadde vært mer effektivt å bare blitt satt i gang da.. Det får jeg kanskje aldri vite.

Synes ikke du skal gjøre det om du gruver deg veldig, siden du vet om det kan du jo besteme selv. Men det er jo en rask smerte som du evt er forberedt på, og noen sier jo at det ikke var så vondt også.. Så du må bare høre på flere erfaringer før du bestemmer deg!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...