Gå til innhold

Må bare blåse det ut en vei!! (Beklager, langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det rett før jeg sprekker pga sinne.

Har samboer blitt helt vekk eller er det jeg som er blitt så ekstremt egosentrisk???

Først skal det sies at jeg flyttet hjem fra kina i april da jeg fant ut at jeg var gravid pga blodpropp, vi har derfor kun fått sett hverandre 4-5 uker tilsammen etter dette.Samboer har fått ekstremt høyt blodtrykk, og det gjør meg ganske nervøs når han er så langt unna, og kveldene der nede som oftes (så og si hverdag) består av middager med kuner og MYE drikking som er påkrevd (kinesisk tradisjon som må gjennomføres hver gang...). Han har også en tendens til å la den jobben hans styre hele livet rett og slett... Greit nok frem til nå som vi har vært bare to.......

På torsdag hadde jeg bursdag, var ikke noe spesiell dag siden jeg ble 26, men i de snart 9 år som jeg og samboer har vært sammen har vi alltid husket på hverandre og om mulig feiret dagen med hverandre (siden han har reisejobb har det vært ganger vi ikke har kunnet vært sammen, men tlf er alltid tilstede ;) )

Vel denne gangen glemte han meg (pga middag og drikking med jobben), han ringte ikke, ingen mld, ingenting. Normalt ville jeg nok ikke brydd meg noe særlig, det er jo lov å gå i surr :) Men denne gangen var jeg høygravid med MYE hormoner, og syntes det var trist å ikke bli husket på.

Han beklaget dette på det sterkeste dagen etterpå når jeg konfronterte han, men fortsatt husket han ikke å si de små ordene.. Uansett, jeg dro det nok litt ut også, ønsker meg nemlig en tørketrommel.. hehe ;)

I dag ringte han fra flyet, de skulle ta av når som helst så det ble en kort samtale. Det jeg i denne samtalen fikk høre var i korte trekk at han "måtte" møte på julebordet den 21 nov fordi ei på jobben hadde meldt han på uten at han viste om dette. Da jeg fikk høre dette ble jeg rimelig forbanna på denne personen, jeg mener det at hun ikke har noen grunn til å gjøre dette. Terminen er tross alt 13 nov, enten kommer ungen rundt denne tid ellers har han kanskje akkurat kommet ut. Jeg mente også det at hun burde respektere at han kommer hjem for å være med familien, og har ingen privatliv nede i kina, og dagene består av alkoholinntak nokk som det er. Poenget er at hun som har sin familie her hjemme som hun møter hver dag ikke har noe med å blande seg inn i vårt liv!!!!!!!!!!!!!!!

Siden jeg jobber i samme firma, og ble ganske irritert, logget jeg meg på msn i håp om at hun ville logge seg på.

Jeg konfronterte henne på dette, og fikk tilbake et kort og greit svar:

Hun hadde ringt samboer for noen dager siden å spurt han om hun skulle melde han på julebordet den 21. Han hadde sakt "ja" til dette. Da hun spurte om hun skulle melde meg på hadde idioten svart "nei, det er nok ikke nødvendig siden terminen er rett rundt denne datoen" så hun meldte han på uten følge!

HVA POKKER!?!?!?!?!?!

Det skal sies at jeg alltid har sett for meg samboer som en familiekjær type som tenker på familien først... men nå har jeg fått så mange slag i trynet på få dager at jeg tror det er rett før jeg tyr til vold her!! (litt overdrevent, men er dritforbanna)

Ikke får jeg konfrontert han på dette enda heller siden han sitter på en 11 timer lang flytur.........

Er det bare hormonene mine som slår seg helt vrange her eller har jeg faktisk grunn til å være forbanna på han?? hehe, klarer ikke skille ekte og hormonelle følelser mer :s

Beklager, dette ble langt.. men måtte ha en utblåsning.... :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si at jeg føler med deg, jeg hadde også blitt temmelig forbanna om det hadde vært min samboer. Mulig at jeg hadde "glemt" det med bursdagen, men ikke pokker om at han hadde fått sluppet unna med julebordet. Der har han faktisk løyet for deg!!! Hadde tatt han for meg grundig og bedt han holdt seg hjemme uansett om jeg hadde fødd eller ikke. Det er tross alt ikke bare du som skal ha barn.

Syns at det var svært lite gjennomtekt fra han sin side og melde seg på et julebord UTEN og spørre deg om det var greit, så kort tid etter termin. Er du fremdeles gravid når julebordet er så bør han jo uansett holde seg edru, i tilfelle du skulle føde. Og har du fødd så har han vel uansett bare med og holde seg hjemme så kort tid etter en fødsel!!

klem;)

Skrevet

ååå, disse expat-mennene altså! ;-) det er søren ikke lett å være konene deres av og til, eller hva? huff, føler med deg, og JA du har grunn til å være sint! som hun andre her sa, kanskje det med bdagen kan tilgis pga tidsforskjeller og representasjons"plikter" o.l. som du nevner...men det med julebordet hadde jeg nok vært rimelig ubøyelig på gitt! det er så typisk menner også, han tenkte sikkert at en liten hvit løgn ikke skader, og at han ikke skulle bli avslørt, tullemenner sier jeg bare, hehe.

samtidig ble jeg misunnelig på deg som får ham hjem allerede så snart! ;-) jeg får min hjem på fredag kveld...teller nesten timer etterhvert... :)

menn er bare utrolig tankeløse av og til, og de fortjener refs når de gjør sånne ting som dette, men samtidig så har han nok ikke ment noe vondt med det! det hjelper helt sikkert ikke å høre det, vet at det ikke hadde hjulpet om noen hadde sagt det til meg de gangene jeg har vært i en lignende situasjon. :)

tror forresten det kanskje vanker en tørketrommel til deg i bursdagsgave jeg, hihihiiii!

Skrevet

glemte en ting: GRATULERER MED OVERSTÅTT BURSDAG!!! :D:D:D:D:D

Skrevet

Selve bdagen har jeg nok kommet over, det var vel mer eller mindre bare jeg som dro den litt lengre pga tørketromla ;) Men jeg er ganske så irritert over dette med julebord, og kommer nok ikke til å la det ligge nei! :) Det var nok prøving på en hvitløgn ja, tror ikke han forventet at jeg kom til å konfrontere henne med dette, men var litt oppkokt da hun logget på og måtte bare få sannheten :)

Menn er utrolig småle!! ;)

Men det skal sies at jeg selvfølgelig gleder meg til å få han hjem, klarte jo å "lure" han hjem noen dager før. Han skulle egentlig ikke kommet før på fredag han heller :s

Skal bli godt å få han hjem på godt og vondt. Jeg har nok noen utbrudd jeg trenger å ha mot han, men samtidig så trenger jeg den støtten hans, og som han selv sier skal vi være to om dette. Jeg håper bare ikke han forsvinner helt når han skjønner hva hormoner virkelig er ;p

Krysser fingrene for den tørketromla altså, også gjerne ett par Ilse støvler (trenger jo de så sårt når jeg skal ut å trille i slapset;p)

Takk for støtten damer :) Det hjalp mer enn dere aner :))

Skrevet

Hahaha!! Tusen hjertelig :))

Skrevet

tenker også at mannen din er glad for de elleve timene på flyet du har hatt for å få verste hormonraseriet ut av kroppen, før han kommer, hehe! ;-) jeg vet at mannen min slipper billigere unna hvis jeg får et par timer på meg til å avkjøles, hihihi...

flyr han om amsterdam eller? kanskje han ringer derfra - der har de mange fine butikker, knis - ikke tørketrommelbutikker, men smykker er der jo. og fotoutstyr - man må jo ta fine bilder av lille barnet når det kommer? eller deilig ost og kjeks har de også, hehe... ;-)

kos deg med hjemkommen mann, i hvert fall etter at du har forklart ham rolig at løgn (selv små hvite!!!) aldri lønner seg, hihihi! ;-)

Skrevet

Ja vil tro han er glad det blir noen timer for meg å roe seg på, for det hjelper alltid ;)

Regner ikke med han ringer meg når han lander i amst. (er vel ganske tidlig også, tror han har 3-4 timers venting der), og lurer seg rolig inn i bilen når han møter meg på flyplassen her i norge i håp om at jeg bare skal ha glemt hele episoden :P hihi!

Ja, det er mye fint på den flyplassen. Har fått mange gaver derfra, så får vi se om det blir en eller annen tanke derfra denne gangen pga alt dette :D Stakkar, er jo litt synn på disse distree mennene, men de må da få høre det litt og av og til :)

Takk for det, så er det "bare" 5 dager igjen til du endelig får din også hjem :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...