Gå til innhold

ang. igangsetting

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen fortelle meg litt om det?? hvorfor får noen drypp mens andre får noen vaginale piller eller hva det er?? Hva er forskjellen og hvorfor er det ene evt. bedre/værre enn det andre???

Hvor lang tid kan man forvente at det tar dersom man er andre gangs og litt moden om de setter dg i gang???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Piller eller gele, fremskynder evt dine egne rier, mens drypp fremskynder provoserte rier. Du kan bli sendt hjem etter piller men med drypp blir du innlagt. Hvis pillene funker tro jeg det er det beste.

Skrevet

De sjekker modningen din når du kommer til kontroll, og etter hvor moden du er bestemmer de seg for hvilke måte de vil sette deg igang på.

Er man umoden slik jeg var 16 dager over termin fikk jeg 1 modningspille, etter 3 timer satte riene igang for fullt, og gullet var ute etter 7 veldig intense timer.

Har man litt åpning kan de kanskje ta vannet, og evt sette deg på drypp om riene ikke starter.

Tror det er veldig individuelt hvor lang tid det kan ta. Jordmor sa til meg jeg måtte regne med noen runder med modningspiller, og sikkert gå ihvertfall til dagen etter, hehe, men neida, den ene lille satte virkelig fart på sakene:)

Skrevet

man kan også bli igangsatt med ballongkateter, dette er en mer "mekanisk" form for igangsetting som stimulerer livmorsmunnen uten medikamenter.

Man fører opp ett kateter og blåser opp ballongen slik at det utvider livmorstappen. Blir vel kanskje mer som en langvaring stripping?

De jeg kjenner som har gjort det har vært veldig fornøyd, fikk raskt veer og fødselen kom i gang raskt

jeg ble igangsatt med piller som ble satt hver 2-3 time, holdt på i 2 dager uten effekt, helt håpløst...... de tok tilslutt vannet på bare 1.5 cm......

Skrevet

Jeg ble satt igang med ballongkateter - litt ubehagelig å sette inn, men du verden så effektivt. Fødselen var igang et par timer etterpå, hadde en veldig fin fødsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...