Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 kan noen fortelle meg litt om det?? hvorfor får noen drypp mens andre får noen vaginale piller eller hva det er?? Hva er forskjellen og hvorfor er det ene evt. bedre/værre enn det andre??? Hvor lang tid kan man forvente at det tar dersom man er andre gangs og litt moden om de setter dg i gang???
Ladybug~N&E Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 er man ikke moden eller bare litt så får man gjerne modningspiller for å modne livmorhalsen. mange får egne rier av dette og da kan fødselen fint fortsette uten noe mer hjelp. er man blitt moden osv og riene ikke kommer evt ikke er sterke nok så kommer gjerne dryppet på. noen ganger hender det at de tar vannet for å provosere frem rier. skjer ikke det så blir det drypp. så det at noen får drypp det avhenger jo av om man får egne rier som følge av modning eller at vannet blir tatt. det beste er jo om kroppen setter i gang selv, selv om man har blitt hjulpet i gang;) får man ikke egne rier så blir det drypp enten man er satt i gang på den ene eller andre måten!! tror ikke noen skal prøve å gi deg noe estimering på hvor lang tid sånt kan ta for det er så forskjellig fra person til person hvordan kroppen takler å bli igangsatt.
Fullrulle86 Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Drypp får du viss du skal settes i gang pga. vannavgang osv. Du får ikke drypp viss ikke fødselen allrede er igang. Viss du ikke er moden, får du modningspiller. disse gis hver 6 time. jeg måtte ha 3 stk. før jeg ble moden og riene satte i gang. Jeg måtte ha drypp under pressriene siden jeg hadde 5 min mellom dem. Det sier seg selv at dette ikke er en naturlig fødsel, og jeg håper jeg slipper igangsetting igjen. Fødselen var lang, riene alvorlig intense og uten virkning. Jeg hadde rier i 48 timer hvor åpningen var 1-2 cm. Men plutselig gikk jeg fra 1-2 cm til full åpning på 30 min. dette skal ikke være mulig! Men det skjedde så du kan tenke deg intensiteten i riene jeg hadde! Jeg må jo legge til at jeg ble satt i gang 3 uker før tiden, og livmorhalsen var ikke begynt å bli myk engang. Men som sagt, kan jeg velge denne gangen, velger jeg uten tvil en naturlig fødsel. Jeg var ikke redd og det føltes ikke som å miste kontrollen, men hele greia var sinnsykt unaturlig og uforutsigbart! Ingen vet liksom hvordan ting kommer til å utarte seg med DIN kropp! Nå det er sagt, gikk fødselen i bunn og grunn bra uten noen form for komplikasjoner og gutten var frisk og fin:o) Pressriene var en befrielse og som en dans på roser i forhold til åpningsriene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå