Gå til innhold

hvor mye paracet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann har 40 i feber! Gav han paracet for ca 45 min siden, febern gikk ned til 39,5, men nå går den opp igjen!! hadde 40,1 nå!! har ringt legevakt, men legen var ute. skulle ringe kl 11....

Skal han få en til paracet nå siden febern går opp? Eller vente en time til legen ringer?? blir så nervøs når ungene er sjuke!!

Han har foresten fått kald klut på panna og vann å drikke og kledd av han (men han frøys så måtte kle på igjen) men likevel går feberen opp :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt en til. Også tatt han i dusjen eller badet. Ikke i kaldt vann da:P Det fikk vi beskjed om på legevakten sist snuppe var dårlig

Skrevet

Hvor gammel er han og hvor mye veier han. Hvor mye paracet gav du?

Skrevet

Ville ha prøvd med en ibux, det funker bedre på feber iflg ny forskning.

God bedring!

Skrevet

Ville nok kanskje prøvd å vente med og gi mer paracet til du har snakket med legen. Barn tåler feber bedre enn vi voksne. Ser ut til at du har gjort det riktig med å kle på minimalt med klær, kald klut på panna og nok drikke. Hvor gammel er barnet, da? Kan det være at h*n har fått for lite paracet, da... Tenker da på om barnet er i grensen mellom to styrker på paracet? Styrken på paracet er jo delt opp etter alder/vekt.

Skrevet

Han er 2 år, 12 kg og fekk 250mg paracet. står frå 12kg og opp på pakka.

Skrevet

jeg hadde ventet og sett litt

hvordan er han da? sover han eller er han våken?

får du i han drikke?

ring legevakta igjen hvis de drøyer med å ringe tibake

Skrevet

han er våken men slapp. bytter på å ligge på fanget til meg og pappen sin. snakker litt med seg sjøl så han er "med":)

Målte no og han har 40,9!!! Og klager over at han er "ekkel"

Skrevet

Ring legevakta ein gong til nå og hør om du skal gje ein ny paracet i påvente av at legen skal ringe deg sida han har så høg feber alt nå etter siste paracet for ikkje så lenge sida. Feber i seg sjav er ikkje farlig men når den er vanskelig å få under kontroll så er det viktig å få rett veiledning.

Legevakta ville egentlig ha sønnen min inn ein gong, hadde det ikkje vore for den fine formen han var i. Grunnen var at paracet ikkje tok feberen hans. Han hadde slutta på penicilin på fredags morgon, siste dosa da, og på søndagen hadde han høg feber att, ikkje som din men opp mot 40. Feberen gjekk ikkje ned men han var i god form. Var til legen på måndagen og fikk ny penicilin kur, han hadde halsbetendelse, muligens skarlagensfeber. Er klinisk tydelig i halsen hans ganske fort hvis han får det.

Så ring legevakta og hør med dei, 40,9 er ganske høgt sjav om små barn tåler feber bedre enn voksene. God Bedring!!

Skrevet

Kor lang tid skal det egentlig ta før paraceten skal virke? Har hørt 20 min?

Skrevet

Spurte ho sist kor tid han kunne ta paracet igjen, men ho var ikkje sikker, ho skulle spørre legen når han kom kl 23..

Takk:)

Skrevet

Eg pleier å måle etter 30min hvis dei har høg feber og er dårlige, bare for å sjå om den går nedover, også etter nye 30min. Som regel merkar eg det på dei at feberen går ned. Det som eg syns er litt rart er at feberen har gått ned med stiger så fort til tross for at han har paracet i kroppen......

Det burde vera nok bekymring spør du meg. Eg hadde ringt legevakta ein gong til og hørt, dei kan da ikkje vente på denna legen når det er slik. Her er legevakta på sjukehuset 5mil unna og der er det lege, hvis klokka er før 23 så ringer dei vakthavende lege i kommunen og endten ringer den meg eller så ringer legevakta tilbake når dei har snakka med vakthavende lege i kommunen. Syns det er rart at dei ikkje har ein lege dei kan konferere med i slike tilfeller som detta. På legevakta her så ringer dei til barneavd hvis dei er i tvil om noko som helst.

Stå på og mas litt!!!

Skrevet

Ca 20 minutter er ikke mye feil nei. Hvordan går det med dere?

God bedring til gullet ditt:)

Skrevet

Ser du bor utenfor Bergen. Ring den legevakta som er på barneavdelingen på Haukeland. 41 i temp er veldig mye for et barn - de blir fort dehydrerte. Manglende effekt av paracet er heller ikke bra.

I disse svinetider er det jo greit å være obs.

Lykke til !

Skrevet

Takk! :)

Skal ringe legevakta opp igjen nå, håper han er komt tilbake.

Skrevet

Hold oss oppdaterte da!!!

Skrevet

Legen var fortsatt ute på oppdrag! Skal ringe når han kjem tilbake. Skulle gi han ny paracet, og fortsette å kjøle han ned.

Bur litt for langt vekke frå Bergen til at me kan ringe Haukeland. Tar 2 timer å kjøre til byn! Profilen er ikkje heilt oppdatert. Ellers var det ein god plan:)

Takk til alle som svarer! Kjekt med litt støtte :D

Skrevet

uff, stakkars...

men pass på at han får i seg nok drikke også, er ikke bra å ikke drikke,når en har så høy feber....

er ingen andre dere kan ringe da? liker ikke det noe særlig,når de små har så høy feber...

men jeg ønsker gutten god bedring, og klemmer til dere foreldre, ikke lett når de små er så syke......

Skrevet

No har eg snakt med legen. Han meinte at siden han hadde bra allmenntilstand skulle me sjå da an. Feberen hadde ikkje så mykje å sei... Skal vekke han ofte i natt og sjekke at eg får kontakt med han. Liker ikkje så høg feber uansett hva legen sier... :(

Skrevet

Har fått i han litt vann:)

Er desverre ingen andre å ringe rundt om her! Liker heller ikkje når de har så høg feber! :( Skal i ialle fall vekk han ofte i natt og gi han drikke!

Takkk for det! :D

Skrevet

nei,det liker aldri jeg heller, og jeg klarer aldri å legge meg når de er så syke.

men jeg har opplevd et barn i feberkrampe, og det håper jeg at jeg aldri opplever igjen, var helt forferdelig....

men god bedring :-))

Skrevet

Du kan jo alltids ta en telefon til legevakten i Bergen (55 56 87 00) for å høre hva de mener. Alltid godt å snakke med noen når man er urolig.

Skrevet

Min gutt hadde forresten 39.5 selv om han fikk paracet for noen dager siden. Han ble kvikkere, men temperaturen gikk ikke noe særlig ned. Det gikk en dag med tung pust og mye søvn før han var i ok form igjen. God bedring!

Skrevet

Idag var han litt bedre! "Berre" 38,8 i feber sist eg målte. Etter 2. paraceten i går sovna han og sov heile natta. Våkna og var KLISSVÅT av svette. Så han fikk svetta ut feberen. Håper på han ikkje får lika mye feber i kveld...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...