Ettervinterkommervår Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Det har sikkert vært mange og lange innlegg her om dette, er en stund siden jeg har vært her inne nå... Men plutselig er jeg så bekymret. Vet ikke om det er med god grunn eller ei, men går konstant med klump i magen og er redd for lillegutt på 5mnd, jenten på 9 og oss selv- og svineinfluensaen. Mistet pappaen og bestemoren til eldstejenten av kreft for halvannet år siden, og har kjent på kroppen hvor fort døden kan ta noen nære og kjære som man tror er udødelige. Kan være derfor jeg er ekstra redd nå. Vurderer vaksinen, men hører mye forskjellig om den, Noen med innspill med tanke på om vaksinering kontra ikke-vaksinering? Er ikke udelt positiv til vaksinen. Noen her som vet om barn/babyer/voksne som har hatt eller har influensaen? Kan du fortelle som symptomer og sykdomsforløp? Huff, er faktisk virkelig bekymret- vil ikke miste flere i familien nå... Vet at det i de aller fleste tilfeller går veldig fint, men det er de få hvor det ikke gjør det også- og det er de jeg ikke helt klarer å fjerne fra tankene. Oddsen for å miste far og farmor av kreft i løpet av et halvt år er jo heller ikke stor. Jeg har blitt litt skremt av døden.
Espoir Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Hvis du er så engstelig synes jeg dere skal vaksinere dere når dere får mulighet til det. De fleste klarer seg jo kjempefint gjennom influensaen, mens noen få kan blir alvorlig syke. Og det vil ikke jeg at noen av minse skal bli, så vi kommer helt klart til å vaksinere. Jeg er i risikogruppe og har fått vaksinen, og det gikk helt uten problemer. Både på skolen og i barnehagen til barna mine er sykdommen påvist, meb jeg vet ikek akkurat hvordan sykdommen forløp hos de syke. Hun som hadde det i barnehagen er for lengst tilbake, men svaret på prøven kom rett før helgen, ca. 2 uker etter at hun var syk. Hun er 4 år, og er ihvertfall helt fin igjen nå. Var borte i en drøy uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå