Gjest Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Dette er rappoterte bivirkninger. Kan faktisk gi hjerneblødninger og hjerteinfarkt! Bivirkninger: Vanligst er dyspepsi og diaré som forekommer hos ca. 10% av pasientene. Det kan oppstå peptiske sår, perforasjoner og gastrointestinale blødninger som kan være fatale, spesielt hos eldre. Ved bruk av stikkpiller forekommer lokal irritasjon i rektum/anus hos ca. 10-35% av pasientene. Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Dyspepsi, kvalme, oppkast, diaré, buksmerter, flatulens, forstoppelse. Hud: Hudutslett. Øvrige: Hodepine, tretthet. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Blødninger, ulcus, ulcerøs stomatitt, forverring av kolitt og Crohns sykdom. Hud: Urticaria, pruritus, purpura, angioødem. Hørsel: Hørselsskader. Luftveier: Rhinitt, astma. Psykiske: Søvnløshet, lett uro. Syn: Synsforstyrrelser. Sjeldne (<1/1000): Blod: Trombocytopeni, leukopeni. Gastrointestinale: Gastritt, perforasjoner. Hud: Ødem, bulløse reaksjoner, erythema multiforme. Lever: Hepatitt, gulsott. Nevrologiske: Aseptisk meningitt. Psykiske: Depresjon, forvirring. Syn: Toksisk amblyopi. Urogenitale: Nyreskader. Øvrige: Anafylaktiske reaksjoner. Svært sjeldne bivirkninger er Stevens-Johnsons syndrom og toksisk epidermal nekrolyse. Ødem, hypertensjon, og hjertesvikt er rapportert under behandling med NSAIDs. Ibuprofen, spesielt i høye doser (2400 mg daglig) og ved langtidsbehandling, kan muligens være forbundet med en liten økning i risiko for arterielle tromboser (f.eks. hjerteinfarkt eller hjerneslag). Ja, altså helt vanlige Ibux dette da.... Bare sånn til sammenligning med vaksiner og slikt....
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Ja, for her vet du i det minste hva du får, så du tar et godt informert valg. Kan du si det samme om Pandemrix???? Tenkte ikke det, nei!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Ja, du tar et valg, men du vet jo ikke hva som skjer før du har prøvd det? Hvorfor tar så mange sjansen på at det går bra å ta en ibux? Eller å gi det til små barn, som man slettes ikke vet hvordan reagerer?
Gjest Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Tar ikke Ibux når jeg er gravid. Tar ikke vaksine når jeg er gravid.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Nå finnes det jo andre enn dere selvopptatte gravide, da. Både her inne, og ellers i verden.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 Hallo i luken, idioten! Det finnes antidot for å motvirke Ibux, men det finnes ikke noe antidot mot vaksiner, tulling!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Pleier å få litt angst når jeg leser pakningsvedlegg ja.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #9 Skrevet 1. november 2009 Så du tror at hvis du får et GI-sår så er det bare å ta et antidot, og vips så er såret borte? Idioten.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #10 Skrevet 1. november 2009 Nei, du kan ta trippelkur, få transfundert blod og evt Cyklokapron, så blir du god igjen!
Gjest Skrevet 1. november 2009 #11 Skrevet 1. november 2009 Jeg vet det ikke er det samme, blir bare litt oppgitt over hvordan noen skal spre frykt om om alt, som vaksinen. Ja, SELVSAGT har den bivirkninger, noen som kan vise meg et legemiddel som IKKE har det for noen? Men vi tar likevel medisin dersom vi mener dette er det beste, eller legene tilrår oss det fordi sannsynligheten for å bli rammet av svært alvorlige bivirkninger normalt er så liten at den ikke er til å regne med så lenge man ikke er nærmest dødssyk fra før eller hyperallergisk mot noe av innholdet. Dette var mer ment for å sette det litt i perspektiv, ikke for å forsvare inntak av verken ibux eller nøffevaksine ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #12 Skrevet 1. november 2009 Bare til informasjon, hvis man får en akutt allergisk reaksjon på vaksinen, så får man adrenalin og allergimedisin.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #13 Skrevet 1. november 2009 Enig med deg Alva. Det samme jeg skrev på bivirkningtråden. Alle legemidler er oppført med mer eller mindre alvorlige bivirkninger. Skulle bare mangle om det ikke kom bivirkninger på vaksinen også.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #14 Skrevet 1. november 2009 Og hvilken effekt har adrenalin eller "allergimedisin" på Thiomersal og Squalene, tror du? Absolutt ingen! Du har rett og slett ikke peiling på legemidler, frøken!
Gjest Skrevet 1. november 2009 #15 Skrevet 1. november 2009 He he, nei jeg tør ikke ta ibux. Men jeg er blant dem som ikke tåler det da.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #16 Skrevet 1. november 2009 Ja, dette viser bare at man ikke skal leke med slike hverdagsmedisiner heller. Det er, synes jeg, generelt for lav terskel for å fikse all slags typer smerter med en paracet eller noe lignende. Slike medisiner er heller ikke ufarlige, og det er vel vist at langvarig, regelmessig bruk kan ha skadelige virkninger... Så hva med å drikke en liter vann eller to neste gang du har hodepine...?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #17 Skrevet 1. november 2009 All medisin må tas ved å veie fordeler(virkning) opp mot bakdeler(bivirkninger). Sånn er det bare. Vet ikke om noen medisin som er helt uten bivirkninger. Nå har vi et hjem hvor medisiner er en daglig affære, mot mange plager. Hver i husstaden har fast 2 medisiner hver, og noen til som er ved behov. Her er fordelene veid godt opp mot eventuelle bivirkninger, og fordelene veier tyngst på skåla. Slik er det. Og en vet jo ikke hvordan det hadde gått om en lot være å ta medisinen(eller en vet det jo egentlig da, i de fleste tilfeller). Men en har en viss peiling på hva en kan forvente om en faktisk tar medisiner. Det er skrevet ned og informert om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå