Gå til innhold

En uheldig dag for bilen og meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag var det min tur til å være uheldig bak rattet:/

Jeg var ute på søndagstur i Salten i Nordland, hvor jeg var litt uheldig i en sving. Det var ultraglatt på veien, og jeg begynte å gli. Jeg foretar meg den dummeste kombinasjon, dog så veldig naturlig: bremser og svinger på rattet samtidig.

Dermed sklir bilen elegant oppå autovernet 1 1/2 - 2 meter bortover. Og står virkelig på skeiva. Jeg fryktet den skulle tippe rundt, men ikke denne gangen(skjedd før). Dermed var håpet om å komme seg heim med bilen fremdeles til stede. Jeg skrur med en gang av motoren, da jeg har sett alt for mange amerikanske filmer, og frykter den skal ekspoldere :s

Rett bak kommer 3-4 andre bilen, jeg håper de skal kjøre videre så jeg kan få sitte i fred med skammen min. Men neida, der stopper en etter en, alle sammen.

Det hele ender med at de trekker bilen min av autovernet, mens 2-3 stk står foran og løfter bilen av de værste stolpene.

Over den siste, og minste stolpen må bilens jekkes litt opp for å klare og komme over. Jeg plages litt med å få den ut av lommen i bagasjerommet, og lager et rift i tommelen min. Noe som blir den eneste fysiske skaden min.

Jeg har naturlig nok en stor klump i halsen når jeg skal prøve å starte bilen på nytt. Og den funker som bare rakkern, og lager ingen ulumske lyder, når jeg prøverkjører.

Bilen skulle uansett på EU-kontroll til torsdagen, dermed regner jeg med de fanger opp feil og mangler da.

Dog er det 2 rare ting som uventet skjer:

1. Jeg får ingen stygge blikk, type "kjerring bak rattet"-blikk. Men de var mindre fornøyd når jeg forteller at jeg kjører på piggfrie dekk kombinert med automatgir.

2. I etterkant har jeg hatt en enorm følelse at jeg ikke kan dø(så dramatisk var det nå strengt tatt ikke) ennå, for noen trenger meg. Og jeg som ikke er gravid en gang:/

En heftig avsporing her, i forhold til andre temaer her inne. MEN, fordi jeg ikke har ønsket at alle rundt meg skal vite hva slags elendig fører jeg er, ville jeg heller dele det med dere andre "kjerring bak rattet". Og kanskje noen har erfaringer de vil dele?

Jeg håper naturligvis ingen av dere har vært utfor liknende, men uhell skjer dessverre.

Men jeg har definitivt ikke blitt noe mere komfortabel med å ha med passasjerer i bilen, av denne lille hendelsen.

Dog var det en mager trøst når jeg ser en annen bil ligger tvers nede i grøfta 300 meter lengre frem, da var det ikke bare jeg som plagdes på glatta:/

Fruen, 2 PP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...