Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Er litt i tvil hva jeg skal bli. Har lurt litt på å gå på BI eller høyskole for å studere økonomi og administrasjon. Hvor kan man jobbe med en slik utdannelse? Er det et hardt og vanskelig studie???
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Jeg har gått to år på Høyskole (økonomi og adm), deretter to år i USA for å bli siv.øk (gammel modell). Man kan jo spesialisere seg ganske mye, så man har mange muligheter. Selv har jeg jobbet i bank/ forsikring/ finans verden. Har nå akkurat byttet over til et stort og kjent revisjonsfirma. Studiene er ganske krevende, men det spørs også der hva man spesialiserer seg i, interesser etc... Uansett ikke uoverkommelig;-) Tenkte du på noe spesielt?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Takk for svar. Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på hva jeg vil. Kanskje bank eller noe. Starte egen bedrift har jeg tenkt litt på. Problemet mitt er at jeg alltid har slitt en del med å forstå matte. Jeg har kommet meg, men synst det er et tungt og vanskelig fag, men samtidig gøy også. Er alene med barnet mitt, og kan av den grunn ikke jobbe skift.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Du trenger ikke ta mye matte. På øk.ad har man ett fag med matte og ett med statistikk. Jeg hadde kun hatt matte fra første klasse på gymnaset, men kom fort inn i det. En del derivering i "lesefag" som f.eks mikroøkonomi. Men mye lesefag også, eks marketsføring, internasjonal business, organisasjonslære, H&R ... Som sagt kan man ta mange forskjellige valg underveis. Ellers er det jo en del "tall fag" som bedriftsøkonomi, årsregnskap, kontantstrøm, finansiering og investering... Da jeg tok de to siste årene i USA, hadde jeg ikke et eneste matte fag. Der fantes det fordypning som "marketing, international business, accounting, insurance..." og mange mange flere. Skal ikke være mye skiftarbeid med en slik utdannelse. På øk.ad kan man også velge å peile seg inn i den offentlige sektoren. Det burde i alle fall passe greit når man er alenemor;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå