Gå til innhold

Dere som gir velling....(samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan lager dere det? Lillemor får i seg litt lite grøt om dagen og tenkte å gi litt velling på kveldsflaska for at hun skal få i seg litt mer. Ammer til alle måltider unntatt kvelden, da pleier hun å få ca 150 ml mme. Tar jeg bare grøtpulver oppi melken? Hva slags grøt er evt best å bruke til dette? Prøvde med en ts havregrøtpulver på flaska ikveld og det var stor stas, drakk opp alt i en fei så håper dette er en god løsning for min lille grøtleie bøtteknott:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt velling veldig lenge nå, mi er 8 mnd i dag faktisk:) Starta med mais nå er det havre:) Jeg laget i begynnelsen ca 150 ml mme + 2 sk pulver. Nå har hun 200 ml mme + 5 sk pulver:)

Hvilke flasker bruker du? det finnes velling sutter til de fleste, når du skal lage litt tjukkere. Drar du til sverige finnes det store pakker med vällingpulver på 20 liter som du kan kjöpe. Da löser det seg opp lettere! Jeg bor her nå, å skal kjöpe med meg når jeg flytter hjem för jul! Välling er mer svenskt enn norskt har jeg hört!

Skrevet

Jeg bruker avent-flasker. Laget bare litt større hull i en 3'er tutt. Virket som det funket greit for snupp, men ser at de har tutter beregnet på velling så om dette blir noe vi skal fortsette med kjøper jeg nok sånne.

Hun syntes at det smakte bedre enn vanlig mme ihvertfall så tror jeg skal forsøke det en stund. Men man lager bare vanlig mme, uten å erstatte noen av skjeene med melkepulver med grøtpulver liksom???

Vi kommer oss ikke så lett til sverige så må bruke den norske varianten:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...