Gå til innhold

Hjelp! Har jeg ødelagt dunjakka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaska dunjakka fra Skogstad, og nå er den bare tynn og ujevn. Ikke fluffy i det hele tatt. Prøvde å søke på nett, og ser mange anbefaler bruk av tørketrommel med tennisballer, men jakka er jo merka med at den ikke kan i tørketrommel. Kan noen hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går sikkert fint å kjøre den i tromla hvis den har et kaldt program!

Skrevet

Jeg gjorde akkurat det samme med min Tok den i tørketrommelen og den ble like fin igjen

Skrevet

Men vår tørketrommel har bare 2 innstillinger, en vanlig og en skånsom. Kan jeg bruke skånsom? Mor: Brukte du tennisballer??

Skrevet

Dun er dyreplageri. Kjøp en annen type jakke :)

Skrevet

ha alltid noe hardt i trommelen når du skal slå noe luftig igjen...et eller annet,men det må være rent og må tåle varmen...jeg bruker mange ganger noen innesko vi bruker....

men jeg tror nok du kan bruke det ene programmet ditt, men sett på en halv time av gangen,og rist det opp litt, mellom hver gang..tar nok et par timer ville jeg tro.

Skrevet

Nå har hauger av gjess lidd unødvendig på grunn av din utakknemlige virksomhet. Hva skjer med folk a? Slutta å tenke?

Skrevet

Når man vasker dun MÅ man trommle den med tennis baller. Dette for å slå dunene fra hverandre. Hvis ikke blir den tung og ballete.

Står det at den ikke kan trommles, kjør den på kaldt eller veldig svak varme.

Ville ha kjørt den på skylle prog, for å få den våt igjen, deretter i trommel.

Skrevet

ehm.....dere som kommer med kommentarer som ikke har noe med om denne jakka er ødelagt eller ikke...få dere et liv a!!!!!!

Er vel opp til gud og hvermann hva slags klær man vil ha, eller ?????

Og putt jakka di i trommelen, den kommer til å bli fluffy igjen!!! Men det tar litt tid i trommelen, ville iallefall brukt skåneprogram tror jeg. Og hiv gjerne inn tennisballen hvis du har.

Lykke til!!

Skrevet

Må vel få lov å si at det er dyreplageri. Er vel ikke noe å bli sur for? Klart man kan kjøpe det man vil, men er jo mange som ikke vet at dyr lider pga det. mange som ikke vet at det er ekte pels på Moncler jakker heller. Jeg kritiserer ingen- Jeg bare opplyser!

Skrevet

Start din egen tråd da dustedame. Ikke okuper andres vasketråder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...