Gå til innhold

Hvor mye koffein pr dag egentlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å like te igjen, orket ikke tanken på det i 1.Trimester men nå drikker jeg 2-3 kopper med grønn te og lime daglig og det jeg lurer på er om dette er mye og hvor mye drikker dere? Hender jeg tar en kaffekopp også men da dropper jeg heller teen. Har jo hørt at koffein ikke er bra, spess i 1.Trimester pga fare for SA men hvordan er det i 2.Trimester? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man sier under 4 kopper kaffe og under 1 l cola om dagen. Jeg har drikki det som jeg føler, noen ganger mer og andre ganger mindre ;-)

Kroppen sier som regel i fra når du har fått for mye kaffe som ved f. eks sure oppstøt/halsbrann eller uggenhet i magen.

Er du i tvil finnes det mange gode teer uten koffein også som jeg har brukt som suppliment ;-)

Skrevet

Tusen takk for svar :-) Kommer nok til å kjøpe inn litt vanlig lime te også :-)

Skrevet

2-3 kopper grønn te er helt uproblematisk :-) Grønn te har litt mindre koffein enn vanlig te, så den kan du drikke en del av. Når det gjelder anbefalt mengde kaffe er det vel max 2 kopper, eller 1 liter cola/pepsi etc daglig.

Jeg drikker en del nype-te, den er helt uten koffein, og den syrlige smaken synes jeg er god :-) Anbefales!

Skrevet

Det er godt å høre :-) Da kan jeg drikke grønn te med god samvittighet :-) Skal prøve nype te også! Den hørtes god ut :-)

Skrevet

Hvis du er glad i fruktte så anbefaler jeg de fra London Fruit & Herb Company. De er KNALLGODE og koffeinfri :)

Kan kjøpes på helsekost og kaffe- og tehus. Vet ikke om dagligvarebutikkene har dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...