Gå til innhold

Matlei....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre som har det slik og? Føler sult og sånn, men absolutt ingenting frister. Er veldig lei av brødmat, og frokostblandinger vil ikke babyen ha.... (har vært mye kvalm i svangerskapet og ikke fått beholde maten pga det. Har heldigvis gitt seg med det da, men har som alle andre gode og dårlige dager...) Middager eier jeg ikke ideer på lenger.... Noen som har samme erfaring eller noen gode råd og komme med? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har d akkurat likens...... ikke noe som frister..... åsså e d slik at e ikke kan spise sterk mat og løk for da kommer halsbrannen......og junkfood friste heller ikke i d heiletatt.... eneste som kan friste e maten t mamma. snakk om mammadalt. men ho bor 1 time unna.....så d blir sjeldent...

men har ingen gode råd å komme me:(

Skrevet

samme her! ingenting frister...har spist en sånn kjip billypizza pluss litt chips og dip til middag i dag, fy skam! urrrrk. vil ikke ha noenting...

til daglig får jeg i meg noe som ligner mat da, for jeg må jo lage middag til treåringen, men i dag spiste han hos farmor og farfar så da ble det junk på meg. :)

håper jeg får igjen litt matlyst når jeg har plass til en magesekk inni kroppen igjen om noen uker ;-)

Skrevet

kjenner meg så igjen.. er sulten hele tiden,men har ingen matlyst.... går i frukt,rå gulrot,youghurt å sånn her... å til frokost er det kjempegodt med havregrynsuppe..... sterk rød saft med havregryn opp i kokes i noen minutter... glir lett ned:)

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig mye igjen!!

Før jeg ble gravid så var jeg ikke vant med å spise så mye, så derfor er det litt ekstra vanskelig. Har faktisk vært så lei av brødskiver at jeg har gått i flere timer og bare sutret og grått som en liten unge kun fordi jeg er sååå sulten men vil absolutt ikke ha brødskiver!

Jeg begynte med å være litt mer kreativ, som å prøve nye typer brød og pålegg. Ellers spiser jeg mye frukt (banan og eple), så kjøper jeg avogtil rundstykker eller baguetter. Nå nylig begynte jeg med jordbær yoghurt blandet med frukt-musli, men nå er jeg lei av det og. Så blir det ofte litt eggerøre, omelett, knekkebrød og pasta. Hater virkelig de småmåltidene, men man har jo ikke store valget når man er såpass sulten. Så finnes det jo sånn pai, som jeg tror heter Pia. De er kjempegode, også finnes det minipizzaer hvis man vil ha det:)

Skrevet

Jeg har også fryktelig dårlig matlyst, hatt det hele svangerskapet. Enkelte dager kan spørsmålet 'hva vil du ha til middag?' gjøre at jeg begynner å gråte. I butikken.

Jeg prøver å spise litt ca hver tredje time, for om det går for lenge mellom måltidene så blir det enda verre.

Har fått tips om at det skal hjelpe å ta B-vitamin tilskudd om morgenen, men har nettopp begynt med det, så kan ikke si noe om det hjelper enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...