*LillaMeg* Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Jeg har aldri hatt urinveisinfeksjon, så jeg vet ikke om det er det, er førstegangs, så vet ikke om det er normalt.. Saken er at jeg har den tissefølelsen hele tiden.. Det svir og "dunker" der nede ofte.. Når jeg tisser så svir det.. Må tisse hele tiden, men kommer bare noen dråper.. :s Er 14uker på vei, så vet ikke om det er normale symptomer pga graviditet, eller uvi.. :s
Tantrum Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Gravid eller ikke; det der er klassiske symptomer på urinveisinfeksjon. Og ja, det er veldig vanlig med uvi når man er gravid (hvorfor skjønner jeg ikke, men har sikkert noe med økt utflod å gjøre. Er jo to forskjellie "systemer"; urinveien og skjeden, men med økt utflod øker bakteriefloraen og muligheten for å få uønskede bakterier opp urinveien). Ta deg en tlf ell tur til legen og få deg noe mot det. "Selvmedisinering" er greit i framtiden; typ drikk MASSE vann og da gjerne også "sure ting" som appelsinjuice og tranebær-juice/tabeletter (sånt som gamle og syke mennesker får på institusjoner for å hindre uvi). Minsk sukkerinntaket og tørk rett vei (fra skjeden mot rumpa), tiss etter samleie. Vask deg med ph-nøytral såpe el såpe tiltenkt underlivet og lev som normalt.
*LillaMeg* Skrevet 1. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2009 Da blir det en tur til legen om jeg får time i disse svinetider.. :s Men føler meg litt dum, han sa at jeg ikke skulle bestille time før etter ordinær ul.. Men det var jo selvsagt kontroll da.. men ja.. Går sjeldent til lege...
Grand Old Lady Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Heisann Husnissa, da jeg fikk UVI i uke 16 så tok jeg bare med en urinprøve til legekontoret. Laben analyserte den, og legen sendte ut en resept mellom to andre pasienter. Ingen time inne hos legen og ingen venting. Så lenge du ikke har andre plager så er det neppe nødvendig med noen konsultasjon. Lykke til
*LillaMeg* Skrevet 2. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2009 Ja, jeg fikk heldigvis en time idag, så det var jo bra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå