togutter Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Kan en baby under 6 mndr som fullammer få svineinfluensa? Og kan baby bli veldig syk? Hvilke symptomer får de på denne sykdommen? Har ikke tenkt på dette før, men nå begynner jeg å bli litt redd..
Gjest Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Det blir litt vanskelig å svare uten å gi deg hetta når du skriver _kan_. Ja, babyen kan bli syk (også veldig syk). MEN ... babyen din har (om du ammer) masse av dine antistoffer som den får gjennom melka. Dette hjelper godt, og om det ikke er nok til å holde sykdommen borte er det til stor hjelp for et lettest mulig sykdomsforløp. Dersom du ikke ammer, har barn under 6 mnd fremdeles nytte av den boosten med antistoffer den fikk mens den lå i magen. Dette gir noe av samme effekten bare litt mindre enn hos mm-barn. De får vel de samme symptomene som voksne ... feber, oppkast, hoste, tung pust osv. Dessuten vil de vel bli nokså sutrete ettersom det gjerne følger smerter/ubehag i kroppen/leddene osv. Det skal nok helst gå bra skal du se, men forstår at du er litt urolig.
togutter Skrevet 1. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2009 wæææ, nå blir det å bure seg inne..;-) Neida, er ikke hysterisk.. men blir litt bekymret. Kjenner jo en del som har svineinfluensaen..så er jo ikke umulig at den kommer her i huset heller. Men får tro og håpe den holder seg unna..:-)
lillelu09 Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Bare sier fra om at jeg har en jente på tre mnd, og jeg har nettopp vært igjennom en runde med svineinfluensaen. Hun ble ikke syk! Bare vær nøye på hygienen, så skal det gå fint tror jeg!
togutter Skrevet 1. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2009 her er det hånddesinfeksjon i hvert et rom:-) Bra hun ikke ble syk da..selv om det sikkert ikke er noe særlig å være mamma til ei lita ei å ha denne influensaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå