Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Hvis man oppdager at man har en parasitt inni seg, som ringorm (?) eller hva det nå heter. Må man bestille time hos legen for å få medisin for det, eller kan man gå rett til apoteket og kjøpe noe som kan drepe dem?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Ringorm er en hudsykdom, og ikke innvendig;)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Er det bendelorm du mener? ifølge lommelegen.no er dette sjelden her i landet. Du må til legen for å få resept. Dersom det er vanlig mark tror jeg kuren er reseptfritt...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Ja, det var bendelorm jeg tenker på. Har google litt, og fant bare opplysninger om de forskjellige parasitter. Ikke "symptomer". Jeg har fått veldig vondt i magen, og diare de siste ukene. Og det får jeg med engang jeg spiser noe. Ikke etter hver eneste måltid da, men mesteparten. Er livredd. Bare tanken på at jeg kan ha en slik orm inni meg, gjør meg helt svett og nervøs. Men det kan kanskje komme av at jeg så en dokumentar om det for en stund siden. Er kanskje litt paranoid? Jeg vet at dere ikke er lege, men kanskje noen som har vært borti noe lignende?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Du hadde vært supersulten og spist alle ut av huset, uten å legge på deg, om du hadde bendelorm;) Høres mer ut som en enkel magekatarr eller noe, det du beskriver.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 Jeg håper så inderlig at du har rett 17.46. Skjenner at jeg blir helt nervøs av å tenke på disse parasittene. Jeg føler meg sulten ganske mye, men går jo opp i vekt. Så jeg satser på det at det bare er magekatarr eller noe. *skulle aldri sett på den dokumentaren*
Småtorsk Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Med mindre du har reist til Afrika eller andre eksotiske plasser i det siste er det EKSTREMT lite sannsynlig at du har bendelorm eller andre parasitter i magen. Slapp av, drikk biloa e.l. og gå til legen om det ikke bedrer seg.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #8 Skrevet 1. november 2009 Får man ikke det av mat som ikke er tilberedt godt nok også? Skal kjøpe biola i morgen...gjett om.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #9 Skrevet 1. november 2009 Bendelorm hos menneske er veldig, veldig sjelden. Så det tror jeg nok ikke du har nei. Ringorm er en soppinfeksjon i huden. Men barnemark, ascaris, er ganske vanlig - ikke hos voksne da. For å påvise det må du ta en avføringsprøve. Det er ganske sjelden at voksne får parasitter i tarmen, vi spiser jo stort sett rein og grei mat her til lands. Men skjønner hvordan du har det. Jeg er utdannet bioingeniør og under utdannelsen hadde vi jo parasittologi. Tror alle hadde store problemer med å gå på do uten å nigranske bæsjen de ukene vi hadde om det...... Ta en tur til legen da vel så du slipper å gå rundt å tenke på dette. Blir jo ikke bedre i magen av å stresse....
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #10 Skrevet 1. november 2009 Takk 19.03. Ble faktisk mye roligere nå, hehe. Så tror ikke jeg skal kontakte legen med det første. Men skal gjøre det hvis det ikke går over. Takk for svar alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå