Kristinanutten Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Hei! Jeg har fått fødeplass på Bærum Sykehus, da det var fullt på Ullevål i tidsrommet jeg har termin på. Er det noen som har erfaring med Bærum Sykehus? Positive eller negative? Vurderer å søke AHUS,derfor hadde det vært fint med tilbakemeldinger. På fårhånd takk :-)
septbaby09 Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Hei. det samme skjedde med meg da det var fult på Ullevål, ringte selv A-hus, men fult der også, så måtte takke meg til Bærum, og jeg er superfornøyd )) Bare godt å si. Jeg gikk 16 dager over termin og fikk en fantastisk oppfølging, med overtidskontroller, og vi følte oss kjempe trygge og godt ivaretatt med grundige undersøkelser hele hver gang:) Selve fødselen ble satt igang, og ble tøff, men med hjelp fra fantastike jordmødre. jordmorstudent, lege og barnepleier( og samboer såklart ) sitter jeg bare igjen med gode følelser:) Vi valgte familierom slik at vi kunne være sammen alle tre. De hadde heldigvis ledig rom, vi fikk et dobbeltrom med dobbelseng, der kosa vi oss og ble kjent med den lille fra mandag til torsdag(koster 300 kr i døgnet for mannen med verd det, da er all mat etc inkl). Så ikke noe å bekymre seg for, og har av andre bare hørt gode erfaringer fra Bærum. Lite sykehus og ikke like stort trykk som de andre sykehusene:) Masse lykke til:)
knerten09+ knerteline11 Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Det samme skjedde her. Var veldig fornøyd med føden på Bærum og ditto misfornøyd med barsel. Så knapt noe til personalet der og ble bare mer sliten av å være der, men sånn er det kanskje på de fleste barselavdelinger i landet (Har ingenting å sammenligne med siden det var førstemann)??? Jeg fødte dog i juli, og var nok en del vikarer pluss veldig fullt og derfor litt rot. F.eks så hadde jeg allerede hatt 2 netter der når en barnepleier kom inn og sa "velkomen til barsel, frokost serveres i gangen fra kl .. til .. og middag serveres..." Jeg prøvde også å søke AHUS, men det var fullt der og...
knerten09+ knerteline11 Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Vi fikk forøvrig ikke familierom da det var fullt og havna på et fullt 3 mannsrom. Det gjorde nok også sitt til at opplevelsen min ikke var så god.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Jeg var også superfornøyd med føden! Var stille og rolig og vi fikk goood oppfølging hele veien. Ikke like fornøyd med barsel (vi hadde familierom), følte vi ble overlatt mye til oss selv, de tittet innom hver vakt men følte det var vanskelig å spørre om noe når vi ikke lå fysisk på barsel.. Var også endel vikarer osv så kan vel ha en sammenheng. På føden derimot var det erfarne og trygge folk som gjorde en fantastisk jobb!
bettan2 Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Jeg var ikke fornøyd i det hele tatt, Jeg var førstegangsfødende, kom sent på kvelden, å sto alene i gangen med veldig sterke rier (de du ikke klarer å stå på egenhånd) måtte vente til det ble ledig på undersøkelsesrommet, men det var ingen som kom for å se til meg, eller hjelpe meg eller noe. Det var utrolig trist. Selve fødselen gikk fort, med en jordmor som ikke trodde det skulle gå så fort, å dermed ikke tok seg tid til å lese et fødselsark jeg hadde med meg, Jeg ble trillet opp til barsel med en gang, der fikk samboeren min beskjed om at han måtte dra igjen, vi hadde da kanskje vært sammen i 15 min etter fødsel, og fikk ikke kommet igjen før dagen etter. Det var utrolig trist, når det er en så ny og spesiell opplevelse å bare bli overlatt til seg selv.. men men, det kan jo hende at det var et engangstilfelle;)
Mamma´n til lillemor Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 Jeg er kjempefornøyd med Bærum. Jeg tilhører egentlig Drammen sykehus, men valgte Bærum fordi jeg kjenner mange som har født der (og hørt mye negativt om Drammen). Det er jo selvfølgelig positive og negative erfaringer fra alle sykehus, kommer an på fødselen, på personalet og hvor mye trykk det er da. Men alt i alt er jeg fornøyd med Bærum. Jeg fødte midt i juli og det var propp-fullt både på føden og barsel. Allikevel følte vi oss ivaretatt begge steder. Vi fikk ikke familie-rom, men fant ut at det var greit likevel. Jeg leste mye på BiM før jeg gjorde valget mitt og jevnt over så er de fleste fornøyde med føden og kanskje ikke så fornøyde med barsel. Mange skriver at de fikk lite hjelp, og særlig på familie-rom. Jeg var derfor innstilt på å ringe på hvis jeg hadde spm og ikke vente på at de skulle oppsøke meg hele tida. De gjorde jo det også, men jeg ville i allefall ikke sitte på gjerdet og vente. Jeg tror det er sånn det er ment også, at man skal få finne ut av litt på egenhånd, og så er de jo der hvis du trenger dem. Men har du familierom får du ikke like mye oppmerksomhet, sånn er det vel bare. Det var som sagt fullt på avd de dagene jeg var der og måtte sove på 3 mannsrom, men personalet var søte og flinke. Vil nok føde der neste gang også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå