Gå til innhold

Hvor mye ser deres 6 mnd gamle baby på tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille her elsker det, så hun ser tv ca 1 time til sammen i løpet av dagen. Ser ingen grunn til at det er skadelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, hørtes litt "falskt" ut dette innlegget. Små barn skal ikke se på tv, det er jo noe som har vært kjent lenge.

Skrevet

Man skal tidlig krøkes for god tv-slave å bli. Tut og kjør!

Skrevet

Er ikke falskt nei. Hun sitter som et lys i vippestolen sin og ser på mikke mus. Hvorfor er det farlig da??

Hva som kan skje?

Skrevet

Min 6 mnd gamle baby ser ikke på TV. Hun synes det er mer interessant å se på når jeg vasker.

Skrevet

skriver under aonym 15:44

Miner 10 mnd, men fremdeles spennende med en mamma som vasker:-))

Skrevet

Små barn skal ikke se på tv fordi barn som vokser opp med så mye stimulering på en gang (lyd, lys, farge, bevegelse osv) som tv gir, spesiellt de programmene som er beregnet på barn, kan få store problemer med bla å lære seg å underholde seg selv, samt at de kan få veldig problem med å konsentrere seg på skolen fordi en lærer som står å forklarer noe sett og slett ikke er interessant nok til å holde på oppmerksomheten deres.

Finner ikke igjen den rapporten jeg opprinnelig leste, men her kan du iallefall lese litt mer

http://www.barnevakten.no/sider/tekst.asp?side=24748

Skrevet

Hvis hun sitter i vippestolen og ser på tv...hvem setter vippestolen FORAN tv, da? Hun har vel da bokstavelig talt ikke noe valg? Hun har vel kanskje ikke selv gitt uttrykk for at dette er noe hun vil selv?

Babyen din liker nok bevegelsene og fargene på TV. Hvorfor ikke la babyen få se på deg/dere enn å noe så passivt å sette en så liten baby foran TV?????

Latskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...