minni08 ♥ Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Når dere kjøper ting? Tenker da ikke på mat og dagligdagsshopping,selv om noen sikkert gjør det og:) Har en kompis som skulle selge bil nå nettopp, og alle pruta! Og når de var blitt enige om pris og likssom hadde fått den prisen de ønsket, skulle de ha den enda billigere. Jeg er ikke noe flink til å prute, så gjør det skjeldent. Hvis jeg skal kjøpe noe stort og dyrt går jeg en runde og spør om pris så handler jeg der det er billigst. Vet flere som "krangler" seg til supergode priser på ting. blir litt misunnelig jeg:) Noen som kan holde et prutekurs?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 nei, jeg pruter ikke. det byr meg imot
Gjest Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Siste jeg kjøpte bil så pruta jeg ikke på prisen, men jeg klarte å få bytte av registerreim innbakt i prisen. Sparte endel tusenlapper på det:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Nei, det klarer jeg ikke... pruter ikke i syden engang jeg... :S
Mille** Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Nei, men gubben pruter. I helga bestilte vi oss nytt tv-bord og salongbord, han tenker da å prute når vi skal betale det (betaler ikke før vi får det). Argumentet i dette tilfellet er at han som eier møbelbutikken har fått så gode rabatter når han har handler bil hos bilforhandleren som vi er medeiere i, derfor må vi få gode rabatter på dette. Jeg blir flau når han pruter, men han er faktisk ganske god på det. ;o)
Tokatter_USA Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Jeg lever av å lage og selge keramikk. Det ligger MYE arbeid bak hver ting, og det er klare prislapper på alle. De fleste betaler det det står, men enkelte tror det er greit å prute. Dette er tydelig mennesker som har god råd, mens jeg bare så vidt klarer å betale regningene hver måned. Jeg synes det er fornærmende, uhøflig og frekt. Om de spør bare en gang, på en hyggelig måte, så gar det an, selv om jeg ikke liker det, men mange fortsetter å mase eller vil sende meg på businesskurs (!) Og det er ikke prutekultur i USA - de tror det er greit fordi jeg er kunstner og skal liksom ikke forvente å tjene nok til å leve for. Det er den romantiske idéen om fattige kunstnere.
minni08 ♥ Skrevet 1. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. november 2009 kunne aldri pruta på slike ting. Vet det ligger mye jobb bak alt av slike ting. kan forstå at det prutes eller kjøpslås når noen kjøper f.eks nytt kjøkken eller bad ol. Men ikke når det gjelder små ting. Men enkelte er gjerrige, og det er gjerne de som har mest:) Ble litt overraska når det gjaldt bilen til kompisen, det virka som om folk skulle ha den "gratis", enda han solgte den langt under listepris. Derfor lurte jeg på hvordan prutekulturen er her inne:)
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 1. november 2009 #9 Skrevet 1. november 2009 Jeg har bedt om tilbud på en keramikk serie jeg skulle kjøpe av en kunstner, dette da for å vite hva jeg skulle ha med meg av kontanter da kunstneren ikke hadde terminal. Prutet vel litt på bilen jeg kjøpte nå av bilforhandler, men da i form av enkelte tillgsutstyr, Pruter på tilbudsvarer hos store kjeder hvis det kun er utstillingsvare som er igjen, og de skal selge ut alt. Spes, hvis det er noe jeg virkellig vil ha! :-)
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 1. november 2009 #10 Skrevet 1. november 2009 Når jeg kjøper et komplett og dyrt servise til 18 personer, samt en komplett serie glass til, forventer jeg faktisk en del prosenter på det. Vi fikk 40 % på glassene fra Hadeland og serviset fra Porsgrunn. Tilsvarende fikk vi 25% på stolene til spisestuen vi kjøpte, da denne i utgangspunktet var temmelig kostbar. Det mange ikke vet, er at selgere oftest har retningslinjer for å gi slike rabatter når kunder handler for visse summer. Skal du handle mye og dyrt, lønner det seg ofte å ta det direkte med butikksjefen, da det er denne personen som nok kan gi deg det beste tilbudet. ;-) Alt i alt har vi spart mye penger på å handle i bulk, og jeg kommer aldri til å angre på at vi ba om et tilbud før vi handlet, selv om mange måtte mene det er ukultur i Norge. :-)
prekæs Skrevet 1. november 2009 #11 Skrevet 1. november 2009 Det skjer, men aldri på loppemarkeder eller Fretex. På loppemarked skjer det til og med at jeg betaler mer enn forlangt, for å støtte en god sak.Ferierer ikke steder med "spesjal prais for me" heller, så slipper det da og. Men ved kjøp av større ting, i butikker som har tilsvarende på tilbud i hytt og pine, pruter jeg gjerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå