Dindagmamma? Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Saken er at jeg leier et hus som jeg vil fort bort i fra og huseieren har sagt at hvis jeg finner nye overtagere slipper jeg oppsigelsetiden. Og har hatt et par visninger og jeg skryter jo av hvor koselig det er å bo her.....men det er jo ikke sant! Fordi vi holder på å fryse i hjel her og det er en av grunnene til at jeg ønsker å flytte fort....før den store kulden kommer! Og ikke minst de ekstreme strømugiftene! Hadde huset vært godt isolert og alt det der så kunne jeg ha blitt boende så alt er ikke løgn.....men uansett....så forteller jeg ikke hele sannheten heller. Så i morgen har jeg lyst til å si i fra til huseier at de bør bare la meg få flytte så fort jeg finner noe annet også kan de bytte vinuder og gjerne få reparert en fyrkjele nede i kjelleren. Det vil de tjene på sikt uansett. Også vil jeg ta sjansen på å bare si opp kontrakten og håpe vi finner noe innen 3 mnd.....gulp! Ja en sjanse og ta, men de kaster ikke ut en familie med 3 barn uansett skulle jeg tro.....håper jeg;o) Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon?
mer enn bare mor Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 hvis du sier opp så må du flytte når oppsigelsestiden din er over. Huseier har sannsynligvis fått inn en ny leietaker til dess. han har jo sikkert et lån som skal betales. er enig med at det sikkert hadde vært lurt å skiftet vinduer osv, men sånne ting koster og det er jo ikke sikkert at huseier har råd til å gjøre det akkurat nå? å si opp kontrakten din, men samtidig tenke at de ikke kaster deg ut når oppsigelsestiden din er over syns jeg er litt vel naivt. Det er du som har signert leieavtalen, og da må du nesten forholde deg til den.
Dindagmamma? Skrevet 2. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2009 Takk for svar:o) Vel...huset eies av et stort firma og de har råd til å fikse huset. Men gidder ikke da det skal rives om noen år for å sette opp nye leiligheter her. Det er langtidsplanen. Og har faktisk ikke en signert avtale med de da dette firmaet kjøpte huset av et annen firma i sommer. Har prøvd å få tak i huseier i dag, men han er en veldig opptatt mann. Sendte melding og håper han ringer meg etterhvert..... Men saken er jo at jeg føler meg slem ovenfor de som kommer for å se på huset.....for det er ikke koselig å sitte å fryse i sitt eget hjem....
mer enn bare mor Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 hvis ikke kontrakten er gyldig har du jo litt andre rettigheter, og kan i prinsippet flytte på dagen. Men det er jo selvsagt ikke så kjekt for huseier da. Ang de som kommer og ser på leiligheten så er det vel bare til å være noenlunde ærlig? De fleste skjønner at et gammelt hus er kaldere enn et nytt et. Hvis du får spørsmål om du synes det er kaldt og du sier "nei", så lyver du jo, og da skjønner jeg at du føler deg slem. Hva med å si noe som "ikke annet enn du må forvente i en eldre bolig?" eller noe lignende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå