Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 mine barn er 5 år (jente) og 7 år (gutt). Vi hører ike på så mye musikk her i huset. Og det er egentlig veldig dumt. De er veldig glade i musikk begge to. Så hører jeg når andre barn snakker at de vet hvem som synger hva, liker forskjellige artister og sanger. Så tenkte at jeg skulle kjøpe noen cder og gi dem i pakke kalenderen i desember. Vet det er litt dyre gaver, men så får de noe de liker og ikke bare små krims som forsvinner likevel.. Så noen forslag til musikk jeg kan kjøpe?
blond Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Pulverheksa sin julekalendercd! Den hører ungene på nå og koser seg veldig. Ellers liker de godt Kaptein Sabeltann (bombe!) og jeg pleier å spille Norsk Fakta Forlag sine cd-er for dem med tradisjonelle norske barnesanger. Jeg synes det er viktig at ungene lærer seg norsk musikktradisjon og ikke bare hører på listemusikk og musikk uten sjel. Jeg benytter muligheten før de har for bestemte meninger om det selv. De liker også musikken til Torbjørn Egner, spesielt minsten og Kardemomme By er en suksess.
Agehya Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Her i huset går det omtrent i hva som helst. 7 åringen har begynt med mer "voksen" musikk, men kan fremdeles dra fram barneplatene. Det går mye i Malin, High School Musical, Alexander Rybak, Aqua (ja, dessverre), div. filmmusikk, Abba og f.eks. Dumdum boys. Desse Hits for Kids cdene er veldig populære. Lillesøster på 4,5 hører mye på barneplater enda, men det må være fart i dem. Morsomme sanger som Knutsen og Ludviksen, Trond Viggo Torgersen m.m. og gjerne sanger fra barnetv. Som dere skjønner spilles det myyye musikk her i huset, og begge har cd-spiller på rommene sine.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. november 2009 Ja jeg liker også norske sanger og det har vi her. Og vi har også sabeltann og en annen film cd plate. Men vi trenger litt mer innputt av andre sanger og artister. Hit for kids hørtes bra ut.
Lene~mor til tre Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Barna mine hører på kaptein sabeltann, alle de gode gamle barnesangene, smurfene/smurfehits, alexander rybak og sangene fra mgp jr.
Lene~mor til tre Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Anbefaler deg smurfehits, fins mange plater av dem.. Det er hits fra topp 20 listen som er laga om til smurfe sanger, synes de er kjempe fine selv også og ungene digger det hehe Siste plata vi kjøpte heter smurfeparty, den er fin.
metaMORfose Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Hos oss går det i mye forskjellig. Storegutt på 10 digger Queen for øyeblikket, og synes Bon Jovi er toppen. Han hører også på listemusikk og annet. Han liker også lydbøker, som Skatten på Sjørøverøya, Pitbull-Terje og andre aldersriktig litteratur Vesla på 5,5 hører på det meste. Noen ganger er det Egner og viser, så er det Abba og Aqua. Så er det Malin, Celine og disse småtuppene, MGP Oro jaeska beana (eller noe sånt), og fikk den nye Black Sheep-cd'n av farmor i helga. I tillegg hører vi på mye lydbøker av alle slag, fortellingene til Minken Fosheim om Grieg og Beethoven osv har vi vært igjennom. Anbefaler alle fortellingen om Mallinker og Passilurker, lest av Øyvind Blunck, en sikker vinner for store og små. www.lydbokforlaget.no
metaMORfose Skrevet 2. november 2009 #8 Skrevet 2. november 2009 Musikk uten sjel? Tøff påstand, Blond. Synes sjelløs musikk er bedre enn ingen musikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå