Mummimamma 09+12 Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Det blir lite sex nå, men har allikevel gitt etter pga spenning om det modnes. Forrige søndag og i dag hadde vi sex og har begge dagene hatt sterke og skikkelig harde kynnere resten av dagene. Kynnerne er ikke så ekstreme ellers. Har litt mensmurringer i ryggen idag også. Noen som vet om det hjelper til med å modnes nå eller om det ikke er til store hjelpen? Er 39+1 i dag Har mine tanker om at dette vil ta noen dager, så forventer ikke at det skjer noe nå. Kan det hjelpe for modning, åpning, fødselsforløp/tid osv...? jeg er helt grønn...
Maya&Leah*har født* Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Jeg hadde sex igår kveld.. Men neida, ikke en eneste kynner engang!!! Må si jeg ble virkelig skuffet ;p for det er ikke lett å ha sex med denne store magen. Fikk tvunget gubben med på det,haha! Men,han ble isåfall fornøyd. Godt er da det :-)
Abracadabra Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 hvordan går det? er det skjedd noe? jeg leste en gang sist jeg var gravid at det er et stoff i mannens "ladning" som kan påvirke modning o.l., at dette var et lignende stoff man fikk i feks modningspiller på sykehuset, men mengden var så liten at det var snakk om litervis som skulle til for å tilsvare en slik pille, hehe! så da skal man jammen være sprek, altså, knis... men det er klart at mange opplever at ting starter etter sex, så hvis man orker er det nok bare å kjøre på. selv må jeg innrømme at akkurat på det punktet er jeg ikke så lei meg for at mannen er i utlandet for tiden, føler meg ikke akkurat så grådig sensuell her jeg sitter som en hoven buddha i sofaen, hihi!!
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Jeg er uke 36+5 og jordmoren på sykehsuet sa til meg forrige onsdag, at det beste vi kan gjøre for å hjelpe livmorhalsen med å modne var å "gå hjæm å ælsk" Så vi prøver å ha sex så ofte det behager for tiden, så får vi se om det hjelper, holder nok ikke med en gang, men ofte, regelmessig sex skulle gjøre underværker Sist gang hadde vi sex en gang i uke 38+5 (da var det maaaaaaaaaaaaaaaaange uker siden sist) og det førte til at slimproppen og vannet gikk innen 24 timer, men jeg var da ikke moden, og det er dette jeg nå prøver å unngå, så jeg kan gå i fødsel å være moden!! For tro det eller ei, men å bruke 15 timer på å modnes med økende rier, var fakstisk det værste med hele fødselen!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Her er det kynnere og veldig stram mage etter sex ja!! På kanten til litt vondt.. Får meg nesten ikke opp av senga etterpå, og det føles nesten som om jeg har vondt pga at det blir trykk på magen av han. Men det er jo bare at det strammes så voldsomt i livmora etter orgasme. Det blir cirka bare 1 gang i uka nå da, siden jeg er 31 uker på vei så synes jeg det er litt slitsomt, hehe... men er veldig lysten som gravid, så er ikke det det står på! Kjenner også kynnere dagen etter, men det er vel bare positivt at livmora trener seg?
gullet:) Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 3 dager til termin!!!! Jeg har vært hos jordmoren i dag, hun anbefalte også sex for å sette ting i gang... Så nå skal vi ha oss en hyrdestund, kanskje den siste før bebisen kommer;)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå