Gå til innhold

hva om UL gir mer engstelse enn glede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

om det skulle vise seg at det er missdannelser på barnet eller ett sterkt handicap.. hvordan reagerer en på slikt?

hva skjer etterpå da?

får en valgmuligheter som abort og hva ville dere gjort?

alle tenker sikkert slik før Ul..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarte ikke helt å ta inn over meg at det var fare for at ikke alt var som det skulle på UL. Jeg forstår jo knapt at jeg er gravid, hver gang jeg er hos jordmor/UL forventer jeg at de skal si at det har vært en misforståelse.

Men, jeg tror at hvis de hadde funnet noe galt, så hadde det tatt en stund før det sank inn, så jeg måtte nok gått hjem og tenkt over alternativene mine. Jeg har ikke noe ønske om å sette til verden en sterkt funksjonshemmet person, så jeg ville sannsynligvis valgt abort.

Skrevet

Hvis man er på UL i f.eks uke 20 og får beskjed om at det er noe alvorlig galt med barnet så får man vel ikke tilbud om abort, eller? Og hvordan jeg ville reagert på at barnet hadde ett eller annet handicap tror jeg ikke at jeg vet før jeg evt. kommer i den situasjonen. Men jeg hadde nok klart blitt lei meg, både på våre og barnets vegne.

Skrevet

Ingen kan vel fullt ut forberede seg på dårlige nyheter som at fosteret har en sykdom som er uforenlig med liv.

Men dersom fosteret manglet armer eller bein ville jeg ikke tatt abort. Det viktigste er at barnet er snilt og godhjertet.

Skrevet

Når det blir konstatert alvorlige misdannelser på UL så vil man få tilbud om abort/sette i gang fødselen. Man må da opp i abortnemda men får som regel medhold. Så det er ikke slikt at hvis de finner alvorlige misdannelser at man blir tvunget til å gå ut graviditeten. Ved mindre misdannelser så er det mulig å være forberedt på forhånd slik at man ikke får sjokk når babyen kommer ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...