Gjest Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Hva slags samvær har de, og hvordan gjør dere det hvis barnet blir sykt? Hvem har ansvar for å være hjemme med barnet når?
Tøysetipp Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Han har per nå litt over 20% pga. avstand og hans jobb. Blir barnet sykt er det jeg som er hjemme med henne. Er min samboer hjemme er det hun som vil være hjemme med henne.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Hun er hos faren sin annenhver onsdag til mandag. Blir hun syk når hun er der så er hun jo syk der... han har ikke barnehage til henne, så han løser det på egenhånd. Hvordan vet jeg ikke... Han har heller ikke fri de dagene hun er der, så hun er hos diverse barnevakter.. Om hun er syk når hun er her, så er hun her.... må jeg på jobb så er sambo hjemme.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 far har anden vær helg og en dag i uken. vi har ingen konkret avtalle på hva som skjer når han blir syk. vi ser det ann fra gang til gang. sånn i forhold til smitte og hvor syk han er. men om far har samvær og småen blir syk så er det hos oss far som blir hjemme dagen etter samvær (altså om far har samvær onsdag ettermiddag til torsdagmorgen, så må han ta seg fri torsdagmorgen)
Gjest Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Tusen takk for svar, alle sammen. : karismatisk autoritet: Ja, det er litt sånn jeg tenker også. Det er jo det mest praktiske og naturlige? BF her har samvær annenhver torsdag-mandag, og annenhver onsdag-torsdag. Da er det vel mest naturlig at jeg har ham hjemme på torsdagene hvis han blir syk da, og han har ham hjemme på fredagen og mandagen, hvis han blir syk når han er der. Lillemann er syk nå, og da vil han levere i ettermiddag istedetfor imorgen. Jeg sa det var greit, men tenkte vi måtte ha en mer konkret avtale om det. Dere som har barna i barnehage? Er det sånn at barnehagen ringer til dere uansett, eller har de fått en oversikt over hvem de skal ringe når?
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 Barnehagen ringer meg, eller samboeren min. BF har ikke barnehagebarn (sånn utover at han leverer der på mandag) og stiller ikke opp ifb med det som skjer i bhg. Han har også påpekt at han ikke vil ha noe med bhg å gjøre... såh, da er det meg og gubbelars
Gjest Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Hehe, er greit når man bare kan si ifra seg sånne ansvar, ikke sant?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 1. november 2009 #8 Skrevet 1. november 2009 Bor slik at jeg er med den lille hver dag, og bf er sammen med henne hver dag nå han ikke er på jobb. (noen uker i slengen) Når han er på jobb så er jeg hjemme, og når han har fri, så har selvfølgelig han henne.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. november 2009 #10 Skrevet 1. november 2009 men husk at far ikke har rett til fri fra jobben på lik linje med deg. så du kan ikke kreve at han er hjemme. du har 20 sykedager og han 0. dere kan eventuelt bli enige om at dere søker om å få 5 av dem overført til han eller noe. (om ikke han har andre barn som bor hos han, for da er det ikke noe vits i å overføre)
Gjest Skrevet 1. november 2009 #11 Skrevet 1. november 2009 Jeg har ikke rett på sykedager, jeg er student. Så da tenker jeg at det er like lett for ham å skaffe barnevakt som det er for meg.
kristanna Skrevet 1. november 2009 #12 Skrevet 1. november 2009 Annnehver helg og en dag i uken har pappaen samvær. Hvis barnet er sykt FØR samværet starter blir det hjemme,hvis det blir sykt hos han,tar han sykt barn dag.
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. november 2009 #13 Skrevet 1. november 2009 Barna er hos faren annen hver helg. Fredag-søndag. Ellers er han bortreist på jobb. Han har dem selv om de er syke i helgene. Så absolutt alt annet faller på meg =)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. november 2009 #14 Skrevet 1. november 2009 ja, men ansvaret er i hovedsak ditt. så om han ikke vil dele det ansvaret med deg, så har han lov til det.
Gjest Skrevet 1. november 2009 #15 Skrevet 1. november 2009 Ja, den som ikke har hovedomsorgen har jo lov til omtrent hva det skulle være, så det overrasker meg ikke.
winneboo Skrevet 1. november 2009 #16 Skrevet 1. november 2009 Annenhver helg her og dersom barnet er sykt blir hun såklart hjemme. Litt forskjølet ser jeg ikke på som syk så da reiser hun.
:-))***~~´´^``~~***((-: Skrevet 1. november 2009 #17 Skrevet 1. november 2009 Min mann har sitt barn annenhver onsdag-mandag. Det fungerer flott:) Dersom det blir sykt, så finner vi ut av det, men hovdsaklig blir han der hvor han ble syk. Dersom mor eller vi har planlagt noe spesielt, så ordner vi det så greit som mulig. Heldigvis samarbeider vi godt, men mor har jo 20 sykedager mens vi har null.... Så hun tar nok hovedbyrden på sykdom. Men som sagt, vi samarbeider om tingene, gir litt mer enn vi tar, og da går det greit:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå