Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Halloween er en Amerikansk tradisjon, en annen versjon av julebukk som vi har i Norge! Jeg synest at på Halloween går det an å kle seg ut og gå på en fest/barnefest men ikke gå på døra til folk å spør etter snop!! Det synest jeg det går an å spare til julebukken som er den norske tradisjonen. Noen som er enige?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Ja, enig med deg der. Julebukk er den norske tradisjonen, selv om halloween opprinnelig kommer europa.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Du klarte ikke finne noen andre innlegg om Halloween der du kunne postet dette?? ps. de sa sikkert det samme om julebukken, som du sier om Halloween, da den kom til Norge på 1700-tallet
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Jeg forbinner Halloween mer med utkledning og fest ikke å gå på døra til folk. Det er jo bokstavligtalt tigging, og får ungene lov til det for mye tror jeg at de kansje tror til slutt at det er ok å gjøre når som helst. Det er det jo ikke. Derfor har jeg mer tro på det å holde seg til en dag i året der det er ok, Julebukken.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Jeg for min del syns alt som kommer fra Amerika er dumt. Lewis, jeans generelt Handelssenter Biler Ja, det aller meste sånt, egentlig.... Jeg liker best nisseluen, og vil ADLRI at noe som helst endrer seg.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 Og pass på å dra den godt ned på øra og over øynene så du ikke får inn nye impulser;)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #8 Skrevet 1. november 2009 Så enig, så enig... Men hva hjelper vel det? H er nok dessverre kommet for å bli.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #9 Skrevet 1. november 2009 Puh, det var godt å høre:)! Her sier vi forresten ikke nisselue. Vi sier Nicecap. Vi liker amerika!
bunnie Skrevet 1. november 2009 #10 Skrevet 1. november 2009 Jeg synes det er koselig når ungene går haloween jeg. tradisjoner sprer seg jo, og at dette er kommet til norge er bare greit. Og i Florida(usa), er det barn som går julebukk. har vært der selv og feiret jul. Så tradisjoner sprer seg jo, vi flytter på oss og tar det med videre. Gjør ingenting synes jeg! Det er jo koselig, for barn og voksne.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #11 Skrevet 1. november 2009 Halloween kommer IKKE fra USA! Så det så
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #12 Skrevet 1. november 2009 Tradisjonen med å gå "Trick or Treat" kvelden før Allehelgensdag kommer fra USA Hilsen Opplysningskontoret
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #13 Skrevet 1. november 2009 Jeg er enig med hi. Jeg har i alle år nektet sønnen min å gå halloweenbukk, men fester får han gå på. I fjor arrangerte jeg fest, i år var det naboens tur.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #14 Skrevet 1. november 2009 Men da skal alle disse halloween-bukk elskerne som tilfeldigvis ikke har noe å gi barna også få egget hus da mener jeg! SÅ få vi se hvor lenge denne tradisjonen varer.. Jeg synest vi kan holde oss til halloween fest og ikke halloween-bukk.. Julebukken er jo mye mer koselig, da syner jo ungene og kler seg som nisser, og ikke bare står der og spør etter snop for så hvis de ikke får egge hus bil osv..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #15 Skrevet 1. november 2009 Er selv imot Halloween. men valentine's day synest jeg er bare koselig... Fikk egg på den nye døra i går fordi jeg sa pent at jeg ikke hadde kjøpt inn noe og at vi ikke feirer Halloween i vårt hus... var 4-5 gutter i 13-14 års alderen.... Halloween kommer fra Irland... så den er opprinnelig irsk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå