Mammasine Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Etter en slitsom natt trenger jeg litt positivt fokus, dere! Hva er det beste med/ved å være mamama? For meg er det å ha lille jenta mi på fanget når hun er nybadet, har ren pysj, er mett, blid og trett, og alle små fjonene på hodet hennes står rett ut og hun smiler trøtt med varme kinn og blanke øyne! (Kjenner det hjelper allerede!)
Gjest Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Det aller beste med å være mamma er å ha ei lita jente: *som stråler som ei sol og kommer krabbende mot deg i turbofart mens hun sier "mammam" når du kommer hjem etter en lang dag på jobb... *som smiler det herligste smilet i verden når hun ser at du kommer inn til henne, klokken seks på en lørdagmorgen - og gjør det verdt å stå opp så tidlig, bare så dere kan han noen timer sammen, bare dere to *som strekker klissete makrell i tomat-fingre mot deg, koser håret ditt og legger kinnet sitt inntil ditt når du sier "kose" *som kommer krabbende med boka si og vil sitte på fanget og lese *som bare du, akkurat da, klarer å trøste når hun har falt og slått seg *som ler av alle de teite grimasene du gjør - bare for å høre den herlige barnelatteren *som du har tatt tusenvis av bilder og filmsnutter av, som du kan se gjennom når hun er borte hele helgen så du kan lese til eksamen;)
Fru_Pigalopp Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Når en morragretten unge slår seg vrang og rekker tunge og nekter å ta klær og støvler på Når melkeglassa veltes og geitostskiva eltes mellom fingre som er klønete og små Så husk at denne dag må du ta vare på Den forsvinner mellom fingra dine nå En dag vil du savne slitet da er det forsent å vite det er du som gjør din dag og tinning grå Bare et utdrag fraen sang jeg prøver åha i bakhodet når dagene går litt trått I morgen er allt bedre! Klem
CMH Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 - Når lillegull stråler Elsker å se henne danse når musikken kommer på og hun ligger å "synger" med.. - Når hun er trøtt og vil tas opp Da vugger jeg henne i søvn, også sovner hun stille i armene mine.. Da bare savner jeg nyfødt perioden, der hun sov masse i armene mine.. - Når hun lærer seg nye ting. Da er vi to stolte foreldre, og synes det nesten er merklig at tiden bare flyr avgårde og det kun er noen mnd igjen av baby perioden..
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Når du klarer å våkne med et smil kl 6 på morgen fordi lille knert på 7 mnd ligger i senga si og sier "mamamamama" og "papapapapa" og jeg er heeeeelt sikker på at han roper mamma og pappa, og du blir møtt med verdens største smil når du går bort til ham.
Lemonia Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Det beste med å være mamma er å få se et lite menneske vokse opp, få ta del i alle store og små hendelser, hjelpe det til å klare seg selv og oppleve det gode forholdet mellom foreldre og barn.
Ranni Skrevet 2. november 2009 #7 Skrevet 2. november 2009 Blandt mye annet noe som skjedde akkurat nå: Å gå ut i snødrevet på verandaen, kikke ned i vogna og bli møtt med et strålende smil som går fra øre til øre og vogna som rister fordi trollet sparker og vil opp til mammaen sin, ta ham opp og kjenne det vidunderlige mye babykinnet mot mitt og den deilige lukta.... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå