Gå til innhold

Verdens beste venninner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så glad i dag at jeg bare MÅ dele det med dere : )

I går kveld skulle jeg fortelle to av mine aller nærmeste venninner at jeg er gravid i 12. uke. Var veldig nervøs, for jeg har jo halvløyet for dem ett år nå, vært fjern og unngått dem i en del situasjoner.

Det gikk så fint! De ble ekstremt sjokkerte, men var kjempeglad på mine vegne! Jeg er så lettet. Visste jo at venninnen mine er ekstremt oppegående og moderne, men var jo litt nervøs uansett. Så nå vet alle de fire viktigste venninne mine om at jeg har baby på gang : )

Til helgen skal jeg til hjembyen å fortelle til min søster og deretter til min mors samboer. Gleder meg til det også. Regner med at han ikke tar det på strak arm, men det er greit. Det er vel bare naturlig at den generasjonen trenger litt mer tid på seg, det må jeg bare være voksen nok til å akseptere.

Er sååå glad over dette i dag. En enorm lettelse å ha det overstått!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlig bumpi!

De ser vel at det er deg vel unt! :)

Men det er jo utrolig godt å få slippe ned skuldrene litt :)

Skrevet

Så fint, Bumpi!

Skjønner at du var nervøs! (det kommer jeg også til å bli!)

Nå kan du konsentrere deg om deg selv og den lille:)

Skrevet

Herlig! Gode venninner støtter en i slikt :) Det er min erfaring også - glad du får oppleve det samme! :) :) :)

Skrevet

Min mor på 73 år tok det helt fint når jeg fortalte at jeg var gravid og helt alene om det :-) Må innrømme at jeg litt spent når jeg skulle fortelle henne det, men noen ganger overrasker den generasjonen også ;-) Selvfølgelig ble hun litt paff, men abolutt ingen negative innsigelser. Hun elsker sitt "donorbarnebarn" over alt på jord.

Venninnene mine synes nesten det er den naturligste ting i verden :-)

Heldigvis lever vi i ett moderne samfunn :-)

Skrevet

Bra bumpi!

Jeg må bare si at jeg virkelig ikke har fått en eneste negativ reaksjon på det valget jeg har tatt, og det håper jeg inderlig gjelder for de aller fleste.

Nå kan det være at de av mine venner/bekjente som eventuelt ikke har synes om dette har vett til å ikke si noe, men jeg tror at selv om man kan ha prinsipielle betenkeligheter i utgangspunktet, så blir det vanskelig å opprettholde når det gjelder noen som står deg nær, og som du unner denne lykken :-)

Skrevet

Den reaksjonen vil du nok fortsette å få, alle som vet om min og minis situasjon synes det er bare flott. Nå er det ikke absolutt alle som vet, men alle venner, familie, nære kolleger osv. Og takket være media, begynner det å bli mer kjent at det faktisk er veldig mange som så sterkt ønsker seg barn at de fikser saken sjøl.... Lykke til med resten av svangerskapet, bumpi!

Skrevet

Ser ut til at dere har rett, jenter. I dag har jeg fortalt to som står meg svært nær, og som er i foreldregenerasjonen, om graviditeten. De ble veldig overrasket og litt stille en stund. Men de viste også oppriktig glede : )

I dag var jeg på ul også. Alt var som det skal være og den lille turnet rundt og viftet med hender og føtter i ett sett. Det var en fantastisk opplevelse! Tårene bare rant. På grunn av aktivitetsnivået tok det litt tid å få tatt gode nok bilder, så fikk nyte synet av den lille turneren i hele 45 minutter. Det var en helt utrolig opplevelse!

Skrevet

Har ikke fått med meg at du er gravid! Gratulerer så masse!! Endelig gikk det!!

Er litt opptatt med andre ting enn nettet om dagen.. så leser ikke så mye her inne lenger

Jeg også har forøvrig bare hatt positive tilbakemeldinger fra både gammel og ung (til og med en gammel tante på 90). Du kommer nok til å få masse støtte skal du se.

Skrevet

Så flott at vennene dine er positive og glade på dine vegn, Bumbi de bump. Har ikke skrevet så mye i det siste, men hatt fokus på forsøket -blir litt egosentrisk dette i blant.

Skrevet

Og veldig flott at den lille er i form! Skjønner godt at du ble rørt:-´) Kos deg med bildene!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei

Håper det gikk like fint å fortelle det til resten av familien din!

Jeg ville bare fortelle at jeg har fått så utrolig mange positive reaksjoner på dette og ikke en eneste negativ, nesten ingen nøytrale heller. Og dette gjelder også foreldregenerasjonen, både i 70 og 80 årene. Og det gjelder både nær og fjern. Gutten min er 3 måneder nå og det er den største selvfølge for meg å fortelle at jeg har vært i Danmark når spørsmålet om pappaen kommer opp.

Skrevet

Hei Bea!

det gikk veldig fint å fortelle til familien også. Alle er glade og fornøyde og har tatt dette på strak arm. Så jeg er positivt overrasket, trodde enkelte ville trenge mer tid på seg, men den gang ei.

Jeg har aldri tenkt annet enn at jeg skal være helt åpen om hvordan jeg har blitt gravid. Tror det er bedre for alle, også lille-Bumpi, om verden vet : )

Gratulerer med gutten din! Gleder meg til jeg også kan si at jeg har en sønn/datter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...