_Amanda_ Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 ...burde man kanskje la være å si det? Hvorfor velger folk å være anonyme her inne? Anonymitet handler jo om å skjule seg selv. Jeg ser blant annet at en del litt frekke og sårende innlegg blir signert med anonymitet mange ganger (Jeg sier IKKE at alle anonyme innlegg er frekke. Hvis noen skulle klare å misforstå det). Kanskje man bør lese over teksten sin et par ganger hvis man føler at det er nødvendig å være anonym for å poste den? Jeg er selvfølgelig åpen for at det er helt andre grunner til at folk ønsker å være anonyme, så kjør debatt! Ikke av typen: "jeg ønsker å være anonym, og det må du bare respektere". Men den faktiske grunnen til det. Jeg er nysgjerrig. En annen ting som ikke nødvendigvis henger sammen med anonymitet, men som kommer opp i kjølevannet av det, er måten enkelte behandler hverandre på her inne. Hvorfor er det sånn at folk er så raske til å såre hverandre? Komme med personangrep av typen: "Hvis du ikke skjønner bedre enn det så er det synd i deg" (nedlatende) , "Håper babyen din dør" (ønsker andre vondt). "Så slem du er som sier slike ting" (ber andre om å skamme seg). Det er mye negativ affekt ute på vandring.
amandan Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Anonymous or not, makes no difference to me. I don't really know someone through their nickname anyway. If someone wants to be anonymous, I don't understand the problem... Doesn't really have anything to do with standing up for what you have to say. People with nicknames say a lot of junk too. There are other things to worry about in life. These forums are for anyone to say basically anything, so if someone says something I don't agree with, well, no biggie. I just don't agree. I think it's worse that people are always trying to control and monitor how and what people say. It's a forum. That's all. If the moderators have a problem, they can see fit to fix it.
_Amanda_ Skrevet 1. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2009 Jeg synes det er greit å bry seg om hva andre sier jeg, og ikke ha en holdning om at man kan si hva som helst om andre mennesker. Spesielt ikke hvis kommentarer kun er ment for å såre. Det handler egentlig mer om en oppfordring til å ta vare på hverandre, og ikke om kontroll, og det er synd hvis det ble misforstått. :-) Jeg tror også det er slik at folk her inne har mest ansvar for hvilken kultur man skaper, og ikke moderatorene. Jeg er altså mer for at miljøet selv tar ansvar enn at noen "overordnede" skal sanksjonere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå