Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Jeg fikk en sønn for 10mnd siden og i sep fikk jeg mensen tilbake, men det ble bare med den ene gangen, er 5-6uker siden nå. Så det jeg lurer på er: Hvordan er det dette egentlig foregår? Skal det ikke være hver 4uke man har mensen, eller kan dette variere fra person til person? Flere som har opplevd og få mensen tilbake etter fødsel men så tok det en stund før det kom regelmessig? Begynner nesten å bli nervøs for at det er enda en liten på tur. Håper noen har erfaringer og komme med!
thea - M har gull i gulping Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Når mensen er regelmessig, skal det være 21 dager mellom hver mensen og 28 dager fra første dag i mensen til neste mens:) Dette varierer jo fra person til person.. Er du nervøs så kan det være lurt å teste seg, lykke til
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 For meg tok det lang tid før den ble regelmessig! Jeg fikk mensen igjen ca 15 mnd etter fødsel. Lurt å teste uansett, men det kan være vanlig.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Det er nok ganske vanlig at den er uregelmessig til å begynne med. Jeg tror jeg fikk den igjen her for en 6 ukers tid siden(8 1/2 mnd etter fødsel), men det har bare blitt med den ene blødningen. Jeg ammer en del enda, så det er nok grunnen til at jeg ikke har sett mer til den.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 for meg har det tatt ca 1 år før mensen har blitt regelmessig igjenn så ikke noe uvanlig det der. men er du i tvil kan det jo være betryggene å teste seg da vet du jo med sikkerhet om det er en liten en på tur eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 Hvor lang syklus man har kan variere fra person til person ja! Det viktigste er at den er regelmessig. Sykluser opp til 35 dager blir regnet som normalt, så lenge de er regelmessige. Det er normalt at en sykluslengde kan endre seg etter fødsel. Hadde du 28 dager før graviditeten så kan det hende at syklusen stabiliserer seg på et litt annet tall etterpå. Ikke noen krise det heller. Og det kan ta litt tid før syklusene dine blir regelmessige når mensen kommer tilbake etter fødsel ja, så det er ikke grunn til å kontakte lege eller noe slikt enda. Men er du redd for at det er en liten en på tur så bare ta en test! Og husk prevensjon dersom dere ikke ønsker en liten en til, ok?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Takk for mange svar:) Ble litt beroliget nå, bruker prevensjon, men det gjorde vi når jeg ble gravid men gutten på 10mnd, så stoler ikke 100% på det. Får vel bare vente å se hva som skjer, selv om jeg håper "tante rød" kommer på besøk om ikke så lenge HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå