Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Har egentlig en grei arbeidsfordeling "på papiret". Jeg tar alt inne bortsett fra gulv pga vond rygg, og han tar seg av alt ute. Vi skal stå opp annenhver dag i helgen med mini og legge mini annenhver kveld. Hittil har han stått opp 3 ganger på 7 mnd og lagt henne like mange ganger. Resultatet er at mini ikke godtar at pappa hverken står opp eller legger. Blitt skikkelig mammadalt. Utsiden av huset ser helt j... ut, han har ikke raket ett tonn med løv som har falt. Utemøblene står fortsatt oppe med puter som snart råtner av fukt, gulvene blir aldri støvsugd (jeg må jo gjøre det, sykt vondt i ryggen) og huset er halvmalt med takrenner som snart detter av. Igår toppet det seg da vi skulle i middag til noen venner. Han er stadig ute på farten, mens jeg stort sett sitter hjemme med barna (har 2). Helt ok egentlig, men synes det er godt å komme meg ut innimellom. Minste våknet etter en time og hyler og skriker. Til slutt lurer barnevakta på om en av oss kan komme hjem og roe henne, Det ble selvfølgelig meg, men tenkte at det var greit nok - var hans tur til å stå opp idag så jeg kunne i det minste få sove lenge idag. Kl 3 står jeg opp for å amme, fortsatt ingen mann. Kl 7 våkner mini som vanlig, da er han så bakfull at han setter seg inn til henne og forsøker å få henne til å¨sove igjen. Enden på visa er at jeg må stå opp...igjen! Er så himla leeeeei!!!! Trøtt som et dyr etter 7 mnd nattevåk, lei av hele latsabben. Har tatt det opp utallige ganger, lover bot og bedring, men i praksis blir det aldri noe av. Sånn! Godt å få det ut:-)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Hvorfor lar du ham gjøre det om og om igjen? Greit hvis det skjer 2-3 ganger, men ikke mer enn det. Hadde samboeren gjort slik mot meg, hadde jeg begynt å lure på om han egentlig var glad i meg. På tide å sette hardt mot hardt.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Kjenner meg godt igjen desverre. Her er arbeidsfordelingen enkel han ordner mat og hjelper til med barna.Jeg gjør resten. Men det er så mye offing og stønning når vi skal ha middag, ofte blir ikke den laget før langt på kvelden. Klærne blir kastet rundt, de drar nyvasketede klær ut av skapene og lar de bli liggende på gulvet til de blir lasset inn på vaskerommet... Vi har egentlig hver sin dag å stå opp, men jeg må nesten alltid gjøre det, selv om jeg alltid tar minsten på natten. Steller de gjør han skjeldent. Bruker en masse peng på utrulig unødvendige ting... Sur for at han ikke kan gå ut når han selv ønsker. Mannfolk er noen store babyer i blant!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Babyer ja, der sa du det. Var det jeg sa til han imorges også. "Jeg har tre småbarn i hus og du er den som krever mest". Samt at jeg sa på en rolig måte at du er en dårlig far og en enda verre kjæreste. Hva gjorde latsabben? Gikk og la seg uten et ord og snorker fortsatt. Vurderer seriøst å få meg en egen leilighet snart, gidder ikke å ta meg av flere barn enn jeg må.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå