Gå til innhold

Noen som har sluttet med smokk ved 6-7 mnd alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli gal av x antall oppvåkninger i løpet av natten. Noen som har sluttet med smokk av samme grunn? Hvordan gikk det i tilfelle, og hvor lang tid før eventuell bedring?

Takknemlig for svar.... er sliten :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vel et sterkt sugebehov fram til 1 årsalderen, så jeg vil tro du ikke vil få det noe lettere om du velger å slutte. Det er nok ikke lenge til barnet ditt finner ut av dette med smokken selv, og du vil få det mye enklere. Smokkepute kan kanskje være verdt å prøve nå.

Skrevet

Takk for svar... du har nok rett i at han vel trenger smokken sin en stund til. Smokkepute har jeg ikke hørt om, hva er det?

Skrevet

Det er en liten pute man fester smokken i. Lettere for barnet å finne den puta i senga enn en liten smokk. Har ikke prøvd det selv.

Skrevet

andre? ...er så lei av å putte smokken i munnen hans mange ganger i løpet av natten.

Skrevet

Vi har sluttet tidlig med smokk med begge ungene. Begge gangene pga sykdom som gjorde slik at vi måtte.

Eldste var ca 5 mnd, når smokken gikk, og det gikk overaskende bra. Husker ikke hvor lang tid det tok før hun sovnet greit uten, men ikke lenger enn 1 uke. Yngste var 9mnd tror jeg, og det gikk over på et par dager.

For oss har det gått greit, selv om de har vært så små. Og er igrunn takknemlig for at vi ikke har barn som bruker smokk lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...