Gå til innhold

Dere som har litt peiling på svineinfluensaen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har begynt å lure på om jeg faktisk har hatt denne for 1-2 mndr siden. Er det mulig? Mannen min sier at det ikke går an siden ingen andre i familien ble syk da.

Jeg fikk først kjempevondt i halsen, så hodepine og feber (ca 39). Frøs og svettet om en annen. Varte bare i 2-3 dager...

Svineinfluensaen var ikke så utbredt da, så jeg tenkte ikke på at det kunne være det før nå.

Vil jo ikke ta vaksinen hvis jeg har hatt influensaen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av en eller annen grunn så anbefales man å ta vaksinen selv om man har hatt influensaen. Sikkert fordi man ikke kan være 100 prosent sikker på at man har hatt den.

Skrevet

Er vanlig med magevondt i tillegg.

Har den i huset nå, påvist hos den ene.

Er hals, hode og kroppsverk. Hovne lymfekjertler, oppkast/diare og feber de sjekket om og som de har her. Og utrolig slappe.

Men likevel skal alle vaksineres. Fastlegen sier tom at den som har fått det påvist skal vaksineres. Er i alle fall ikke farlig, eneste man får er ekstra beskyttelse.

Skrevet

Lykke til med sykdommen i hus Dailis!

Det er i alle fall godt å vite at de aller aller fleste opplever svineinfluensaen som en mild sykdom. Jeg trenger å hente inn dette perspektivet en gang i blant når jeg har hatt for mange medieintrykk i løpet av en lang dag.

Skrevet

Ingen ekspert, bare sykepleierstudent. Som andre her skriver så anbefaler de at man tar vaksinen selv om det kan tenkes at man har had svineinfluensaen tidligere.

Jeg er som deg usikker på om vi har had den eller ei, tviler, men for noen uker sia så var vi alle sjuke, det klaffet med høstferien så da holdt vi oss hjemme. Hadde feber, sår hals, hodepine, verket i alle ledd, sto på noen dager og vi var litt småtufse i halvannen uke før det ga seg. Legen tror det var et annet virus, men han sa at han ikke kunne garantere at det ikke var svineinfluensa heller, vi valgte å la være å teste siden vi hadde et mildt forløp uansett, hadde testet hvis en av oss ble skikkelig syk.

Vi skal trolig ta vaksinen, i hvertfall jeg og mannen.

Skrevet

Aha. Jeg trodde man ikke trengte å ta vaksinen hvis man hadde hatt svineriet. Men ok, da er det jo ikke mer å lure på egentlig. Da får vi vente i spenning og se når vi får vaksinen. Er ikke i risikogruppe noen av oss, men har tenkt å ta vaksinen.

Tusen takk for svar :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...