Gå til innhold

Hva slags musikk hører barna deres på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mine barn er 5 år (jente) og 7 år (gutt). Vi hører ike på så mye musikk her i huset. Og det er egentlig veldig dumt. De er veldig glade i musikk begge to. Så hører jeg når andre barn snakker at de vet hvem som synger hva, liker forskjellige artister og sanger. Så tenkte at jeg skulle kjøpe noen cder og gi dem i pakke kalenderen i desember. Vet det er litt dyre gaver, men så får de noe de liker og ikke bare små krims som forsvinner likevel..

Så noen forslag til musikk jeg kan kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er min bare (snart) 4år - men han hører på Trond Viggo Torgersen og litt på Øystein Sundes sanger ;o)

Han elsker de sangene.

Og det gjør a mor å!

;o)

Skrevet

Vi har en dobbel CD som heter "Tidenes beste barneplate". Den inneholder sanger fra da min mor var barn (50-årene), opp til sanger fra barne-TV i dag.

Hun liker best "Tresko-sangen" (Jeg og du og vi to-potpurri med Wenche Myhre), Pippi-sangen og "Jeg vil ha en liten hund" fra CD'n med den eldre musikken, av den andre liker hun Byggmester Bob, Kaptein Sabeltann og "the Chipmunk song" som hun kaller den - det er "Ompa ompa" med Smurfene.

Den andre favoritt-CD'en hennes heter "Over the Water" av Ross Sutter. Men det er litt sært - irsk folkesang.

Skrevet

Absolutt hits for kids, er noe som nesten blit slitt ut her i huset. igrunn alle fire syns det er bra musikk, noen som blir spolt over men det meste synges/danses til.

Hun ene på 7 år hører på en kassisk cd, som oftes når hun skal sove. Den er for slitt nå, så den må snart ertstattes. Unger og cd blir fort riper har vi funnet ut.

Vi har masse cd'er med barnesanger av forskjellige slag, det er slikt de kun vil høre på når de kjører bil.

Skrevet

Leah er 2 år. Hun hører på den musikken jeg hører på. Pleier ofte å ha The voice stående på, og i bilen hører vi på radion..så der blir jo ganske variert:) Om hun å pappan skal høre musikk hører de på Michael Jackson:) Når hun skal sove må jeg synge vanlige voggesanger og noen barnesanger som lille petter edderkopp osv..

Nå har onkelen hennes brent en cd me en del barnesanger, kanskje på tide å høre på den.

Skrevet

Jeg vil anbefale Benny Bernard. Skikkelig gøy musikk som også er gøy for voksne. Jeg har hørt på den i bilen selv om ungene ikke har vært med :o)

Skrevet

Her går det i Kaptein sabeltann, hakkebakkeskogen og andre div. barnehits.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...