Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 jeg går høgskole, har 1 barn på 1 år..barnehage å betale. Bor sammen med pappaen, og vi har kjøpt leilighet sammen. til sammen har jeg 7500 i måneden..Det er utrolig lite å leve av selv om samboeren min har fast jobb og tjener greit.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Har dere søkt om bostøtte? Stipend? Mange som lever på mindre enn det dere sikkert har, og når man velger å være student, må man desverre lever litt sparsommelig i en periode. Er ikke meningen at man skal være rik som student, men ha som man klarer seg...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 Du får vel en barnetryg, lån og stipend fra lånekassen? Vet ikke om du har barnet i studentbarnehage, men det er mulig å tjene godt på å ha henne der. Her er de 1000 kr billigere i mnd. Så kan dere søke bostøtte, men om mannen din tjener greit, så får dere nok ikke den. Er dere i nød, så får du prøve å finne en helgejobb/kveldsjobb.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 7500 er lån og barnetrygd. Ja jeg vet at som student må man lære seg å leve på mindre og være sparsom. Der var heller ikke ledig plass i studentbarnehagen. Nei grunnen til at vi har dårlig råd, er fordi samboeren har vert arbeidsledig grunnet skade og reparasjon av "arbeidstedet". Han fikk kun dagpenger på 400 og noe per dag..som han heller ikke har fått fra nav enda!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Gift dere, så får han skatteklasse 2, og forsørgeransvar for deg og barnet, om du tjener lite eller ingenting. Kanskje dere har lav nok samlet inntekt til å få redusert barnehagepris? Ikke alle kommuner har dette, men sjekk. Bostøtte?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 "til sammen har jeg 7500 i måneden" Så dere har ikke felles økonomi, men mine og dine penger? Du er student som EIER en leilighet, så selvsagt blir det trangt økonomisk, sånn er det bare!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Nei. For at noen skal få mye, er det nødvendig at slike som bor med bf skal få ingenting. Ellers blir det for mange å dele godene på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå