Gå til innhold

Symfysemål som har stagnert :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fra uke 24 og frem til uke 27 ligget over den røde markøren i kurven for symfysemål, men på kontroll i uke 32 var målet plutselig under den røde markøren. Det forrige målet var i uke 27 på 27cm og i uke 32 på 28cm!!

Var på ul samme uke og det ble påvist lite fostervann og babyen var noe undervektig, 1900g. Morkaken og navelstrengen så bra ut, så det tydet på at babyen skulle få nok næring.

Jeg spurte om jeg skulle følges opp tettere ift fostervannet, men det var ikke nødvendig da det ikke var kritisk lite med fostevann. Jeg skulle bare møte opp til vanlige svangerskapskontroller hvorav neste er i uke 36.

Har nå kommet til uke 34 og begynner å begymre meg mer og mer. Magen har fremdeles ikke vokst noe betydelig og jeg målte selv symfysemålet og kom flere ganger frem til kun 28cm!!

Kjenner liv daglig, men redd for konsekvensene av at det evt blir mindre fostervann der og om barnet ikke vokser! Mener å ha hørt at dem med vekstavvik i fht vekt hos babyen og symfysemål følges opp ukentlig. Bekymringene begynner å ta på og det går ikke en dag uten at det triller noen tårer!

Noen med noen liknende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt føden og fortalt dem om min bekymring, og at jeg ville hatt mere undersøkelser.. Jeg var bekymret i mitt forrige svangerskap, men turte ikke å mase for mye om det- noe jeg angrer svært mye på i ettertid...:/

Jordmødrene på føden er der for deg døgnet rundt, og de tar deg sikkert inn til en ekstra sjekk om du ber om det. ikke bra for babyen din om du går unødig å bekymrer deg for mye.

Babyer vokser i rykk og napp, så det kan jo hende at alt er normalt der inne, og det va jo et bra tegn at morkaken fungerte som den skulle. Men be om en ekstra sjekk, så du får slått deg til ro.

Lykke til:)

Skrevet

Hei!

Jeg ville ringt føden og krevd at de tok meg inn for en ny vekstkontroll! Du skal ikke gå å bekymre deg over dette i flere uker!

Det er mye bedre å sjekke en gang for mye!

Lykke til!

Skrevet

Jeg var inne på ekstra UL-kontroll grunnet avflatende kurve i forrige svangerskap. Kontrollen viste vekstavvik og måtte derfor gå til vekstestimering hver 2. uke. Trodde det var vanlig å følge ekstra opp dersom en har vekstavvik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...