Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 jeg har en herlig, puppegal baby som er snart 6 mnd. Faren mener at han nå er for stor til å ammes og at jeg må slutte med dette straks. Både jeg og babyen elsker denne kosen og han har bare fått pupp hele sitt liv. Nå hadde vi (jeg og faren) enda en stor krangel ang. dette. faren sier han blir flau over at jeg ammer enda og at han synes jeg er ekkel. Jeg blir så trist av dette, for jeg mener ikke at en baby på snaue 6 mnd er for gammel til dette. Hva kan jeg si for at han skal slutte å hakke så på meg for dette? nei, dette er ikke et tulleinnlegg.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 6mnd er tidlig å slutte å amme. Kanskje på tide å slutte å fullamme, om du gjør det, men absolutt ikke dags for å slutte helt. Tulling te kar du har!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 WHO sin anbefaling er at man ammer til barnet er 2år. I Norge er det uvanlig, men her anbefales man å amme hvertfall til barnet er 1år. Når barnet er 6mnd og kun har blitt ammet, så er det ingen grunn til å slutte med det over natta for å gi mme i stedet for. Det beste for barnet er å fortsatt få morsmelk mens man litt etter litt venner det til fast føde. Ingen jeg vet om har sluttet fordi barnet er for stort når babyen er 6mnd. De som har sluttet da eller tidligere har sluttet fordi de av en eller annen grunn har fått for lite melk (eller at de aldri har fått til ammingen og gitt mme fra de fant ut at det ikke fungerte)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg fullammet til 6 måneder, og delammet til 10 måneder. Da ville ikke ungen mer. Drit i din mann, han får ingen støtte noensted for sine meninger. Dra ham med til helsesøster, så kanskje hun kan snakke vett til ham. Eller enda bedre - la ham lese denne tråden i morgen. Barnets behov kommer milevis LAAAAANGT foran fars "flauhet". For den flauheten teller ikke i matveien!!!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Herregud for en person. Synes jeg ser slike innlegg støtt og stadig her inne jeg. Selvsagt har ikke han noe med hvor lenge du velger å amme, og han opptrer jo helt usaklig (flau over at en liten baby får mm?) og fremstiller seg selv som rimelig uopplyst om hva kosthold og babyer angår
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #6 Skrevet 31. oktober 2009 Mannen din kan være glad for at ikke jeg er moren til hans barn. Jeg ammer ungen min på 18 mnd enda og jeg har ingen planer om å slutte med det første.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #7 Skrevet 31. oktober 2009 Nevøen min er 17mnd og han er en liten gutt med språk, tenner, stor bilbane, raske ben og egen vilje. Hadde jeg sett moren hans amme ham så hadde jeg syntes det var ekkelt!
lillepixie Skrevet 31. oktober 2009 #8 Skrevet 31. oktober 2009 Det der hadde jeg aldri funnet meg i! Hva er det han tror puppene er til ? Fortell han at norske helsemyndigheter anbefaler amming til et år og at Verdens helse organsisasjon( hvis han vet hva det er!!) anbefaler amming til minst to år! Beklage,r ikke meningen å være krass men jeg virkelig avskyr menn som tror kvinner er utstyrt med pupper kun for mannen sin del. Og jeg følte at mannen din var en sånn en. Fortsett med ammingen, kos dere og gjør det all forskning viser er det beste for både mor og barn. Du bestemmer over egen kropp!!
Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #9 Skrevet 31. oktober 2009 Det er anbefalt å amme til barnet er minst ett år, helst to år gammelt. Da jeg fikk førstemann brydde jeg mer om barnets beste enn hva andre måtte mene om at jeg ammet "lenge". Min svigermor, for eksempel, mente også at det var ekkelt med amming ut over ca 6-7 mnd alder, men jeg ammet til gutten vår ble 19 mnd. Jeg synes du skal se an barnet og dets behov. At enkelte synes det er fælt å bli minnet på at mennesker er pattedyr får bli deres sak synes jeg :-D
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #10 Skrevet 31. oktober 2009 Leste tråden for mannen min, og han mener mannen din trenger en tur til psykolog... Man skulle tro at han som far vil det beste for sitt barn, og det beste er fullamming til 6 mnd, og delamming til minst 1 år. Dra ham med på helsestasjonen og få helsesøster til å gi ham en overhøvling.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #11 Skrevet 31. oktober 2009 jeg ammet til mini var 17mnd jeg, fikk masse reakjsoner, men så var også mini den som var mest syk også! med tanke på svineinfluensa, er det iallefall bra åmme nå, så det kan du bruke som argument mot gubben;) jeg kjenner ei som amma ene ungen sin til den var 4 år, så lenge både mor og barn er fornøyde med å amme, så er det ikke noe i veien for å gjøre det så lenge som mulig synes jeg!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #12 Skrevet 31. oktober 2009 Gi meg nr til han drittgubben din, så kan jeg gjerne opplyse han hvilken uvitende IDIOT han er!! Hadde samboeren min sagt noe så idiotisk, hadde jeg kastet han på dør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå