Gå til innhold

kan noen hjelpe meg med en inkassosak?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk nesten sjokk da jeg åpnet konvolutten. Jeg trodde at den opprinnelige regningen har blitt trukket fra konto og er betalt. Men idag så får jeg inkasso/betalingsoppfordring.

Jeg sjekket nettbanken og ser at regningen ikke er trukket..mulig det ikke var dekning eller at jeg ikke har fått den registrert slik jeg trodde.

uansett, jeg har ikke motatt noe som helst varsel også kommer dette forbannede kravet med omkostninger og renter på løpende bånd.

noe som totalt lyder på ca 1400,-

Det jeg da lurer på: skal ikke det sendes en varsel/purring før man går til inkasso og krever slike blodpenger?!!

takker for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal få varsel om inkasso før man mottar selve inkassokravet. Gi beskjed til både inkassoselskapet og selskapet som har sendt regningen til inkasso, du skal ikke trenge å betale omkostningene for inkasso når de ikke har fulgt reglene.

Skrevet

Du skal ha et varsel, som koster 57,- eller noe der omkring. MEN, det er du som har risikoen for posten, så lenge de har loggført at det er blitt sendt så har de sitt på det rene.

Opplevde det samme for ikke så lenge siden. Vi har avtale giro på hustelefonen, der hadde jeg satt opp som max beløp 1000,- så når regninga på 1200,- kom ble den forkastet av nettbanken. Dette var jo inne på regningskontoen, og jeg satt jo ikke å fulgte med for jeg rekna jo med at ting gikk som det skulle. Måtte jo nøste opp i ting, da det kom inkassovarsel fra Lindorff, som kostet mange foldige hundrelapper. Husker ikke akkurat hvor mye, men det var da litt. 350,- eller 450,- eller noe sånt.

Jeg ringte selvsagt til de, men det var ikke noe de kunne gjøre, for de hadde sendt purring før, og det hjalp ingenting for meg å si at jeg ikke hadde mottatt den. Det var bare å betale.

Skrevet

Det stemmer. Jeg jobber selv i inkassobransjen. Har inkassoselskapet eller kreditoren selv sendt inkassovarsel (ingen krav om at det må sendes purring før dette), men du ikke har mottatt det, så er det ingenting du kan gjøre med det. Mottaker er ansvarlig for egen post. Vet at mange syns det høres dumt ut, for man kan jo ikke vite om noen sender deg et brev, men når det gjelder en regning som ikke har blitt betalt, så burde man vite dette. Selv om man har avtalegiro e.l., så må man jo passe på at ting blir trukket korrekt etc. Man kan ikke alltid stole på at dette går av seg selv. Man er selv ansvarlig for at regningene blir betalt. Dessverre lite du kan gjøre, HI.

Skrevet

Det ser ut som inkassovarsel/betalingsoppfordring er den nye purremåten, folk får seg vel en større støkk når de ser ordene "inkasso" lyse opp i brevet, enn om det står 1.purring.. :)

Er virkelig salær og gebyr kommet opp i 1400,-?

Hvilket inkassobyrå opererer med slike satser da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...