Gå til innhold

noen som jobber som lærervikarer her..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å jobbe som bare lærervikar frem til sommeren, etter at permisjonen er over (slik at jeg kanskje kan være litt mer hjemme..)

Jeg er utdannet lærer.

Hvor lenge jobbet/jobber du som lærervikar.

Hvor mange dager ca. per mnd. fikk du telefoner om jobbing? enkle timer/hele dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet som det i litt over ett år. Jeg har i tillegg assistent-timer da, og jobber vikar på toppen. Noen uker er det ingenting, andre uker hver dag. Eller noen timer i ny og ne hvis noen er på møte etc.

Men jeg er bare på 1 skole, så om du setter deg opp på flere skoler får du nok tilsvarende mye å gjøre=)

Skrevet

Det varierer, problemet er jo at du ikke kan planlegge noe. For plutselig ringer de og trenger deg. Jobbet som vikar over 2 år og hadde fast langtidsvikariat på noen timer, og fikk strøtimer i tillegg.

Skrevet

Dårlige tider i min kommune nå. Mange om beinet og det settes helst ikke inn vikar så dette burde du ta med i regnestykket.

Når jeg jobbet timesvikar så studerte jeg mandag og tirsdag og var vikar resten av uka. Hadde stort sett fulle dager og tjente masse penger:)

Skrevet

Det kommer an på tilgjengeligheten og behovet. Det må du orientere deg om på forhånd. Jeg jobbet som vikar da jeg studerte på sykepleien og var heldig og gikk jobbe mye. Hadde tenkt til å jobbe som vikar nå som førskolelærer også, men fikk fast jobb og da kunne jeg ikke takke nei. Synes det er en god løsning om man ikke ønsker å jobbe fast og fullt. Det kan være en utfordring mtp å skulle være vikar og ikke følge klassene som du ville gjort, men så kan du tilgjengjeld styre showet mer selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...