Gå til innhold

Spre dette til barna, naboens barn, foreldre osv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikken på Halloween er at hvis ytterlyset er avslått, så skal man ikke går dit!!

Er så mange som blir sure og irriterte når barna kommer på døren, men hvordan kan barna vite hvor de kan gå og ikke!!

Derfor: slå av utelyset hvis du ikke vil ha besøk..og forklar barna dine at der det er av skal de ikke gå!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje du skal spare tråden din til 30 oktober 2010.

Her er de ferdig å gå.

Skrevet

Jaaa.. Helt enig.. Jeg ville ikke ha besøk, og har ikke på noe lys.. Allikavel kom det 2 småttiser på døren med korgen sin. Kunne jo ikke akkurat bli sure på dem, eller ikke gi dem noe.. :s Og et barn kan jo ikke vite slike ting, men det burde foreldrene vite og styre. (De var med, men i bakgrunnen, og til barn som går alene bør man forklare dette)

Skrevet

Jeg har utelys, men får ikke slått den av. Bor i leilighet, og her tennes lyset på om kvelden, og slås av dagen etter. Men jeg sitter i mørket, slik at det ser ut som om ingen er hjemme.

Skrevet

Jeg bor også i leilighet og får ikke skrudd av lyset. Hvordan holder man halloween barn borte da? Har besøk og kan ikke akkurat sitte i tussemørket heller.

Skrevet

Utelyset vårt er ødelagt, og har ikke tenkt på dette i det hele tatt. Er veldig glad det kom noen unger, ville vært irriterende om jeg satt igjen med alt godteriet.

Skrevet

Det er slik den amerikanske skikken er. Om utelyset er slukket skal man ikke ringe på. Vet om et gammelt ektepar som ikke hørte ringeklokken. Det var ikke opplyst at de kunne slukke utelyset. De var tunghørte. De våknet opp neste dag med døren full av egg og annet griseri. DERFOR synes jeg at dette med slukte utelys er noe man bør spre til barn og familie. Hvordan man gjør det med leiligheter vet jeg ikke.. Men hva med et symbol på døren? Små barn som ikke kan lese går vel stort sett i følge med foreldre? Eller koble ut ringeklokken?

Skrevet

jeg for min del hang opp koselig lapp på døren min....(ikke lett å slukke ytterlyset når man bor i blokk)

Lappen var hjemmelaget i fin HALLOWEEN stil....der det sto...

VENNLIGST IKKE RING/BANK PÅ DØREN, SMÅ BARN FORØKER Å SOVE....

HAPPY HALLOWEEN..... OG VIS HENSYN=)

Skrevet

Bedre budskap hadde vel vært å ikke kaste egg på dørene? Oppfører man seg så er det jo litt større sjangs for at det blir godis der til neste gang. Ikke alle fom følger en amerikansk tradisjon i Norge og kanskje til og med en del eldre som ikke vet alt om dette. Syns vel ikke noen fortjener egg på døra (med mindre de oppførte seg som en idiot,da kan jeg alltids se vekk).

Her er det ingen som går fra dør til dør (trur jeg), ikke har jeg så mye godis heller. Men skal da alltids dele ut noen lakrisbåter hvis det skulle komme noen sjarmtroll på døren:)

Skrevet

Hvis man er så tunghørt at man ikke hører ringeklokken, så har man et lys som blinker når det ringer på. Er sikkert en vandrehistorie du har hørt.

Skrevet

Apropo å spre noe...

Står i nyhetene at smågodt hyllene er en stro smittekilde, og nå i svineinfluensa tiden så ville jeg vel heller kjøpt litt mer snop til ungene mine selv, enn å la de gå fra dør til dør å samle inn mulig smitte!

Bare en tanke jeg har hatt!

Skrevet

sikkert en vandrehistorie at jeg fikk egg på min egen dør også da, etter å ha slukket lyset pga sykt barn da mitt eldste barn gikk. Kunne ikke åpne pga jeg var oppe med minstemann. Jeg koblet av ringeklokken og fikk mye egg på døren. Og jeg vet det med det gamle ekteparet er sant ingen vandrehistorie dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...