Gå til innhold

Suterer deres 4-5 åringer mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 4,5 år. Han sutere så mye at vi tidvis holder på å klikke her...

For at han vil ting/ikke vil ting, ikke får til ting, ikke vil ha hjelp til ting...osv

Det virker som det er hans måte å si i fra om alt. Vi har vært konsekvente på at sutring ikke gir gjennomslag, men han sutrer videre til han ender i time-out osv. Slik har vi holdt på i månedsvis.....Det tærer så på, og toleransen for sutring er nå mikroskopisk

Er det normalt?

Hvordan bli kvitt det?

*fruuuuuuustrrrrrret*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Ble forøvrig lettet da vi var på hyttetur med en annen femåring. Oppførselen var veldig lik :o)

Skrevet

Det er nok normalt ja, har selv en 4åring som sutrer hvis noe går imot. De vokser det vel av seg ;-) Man kan bli nesten smårar som foreldre når det står på som verst, strikken blir temmerlig strukket til tider.

Skrevet

ooooohhh takk for innlegg! Veldig veldig godt å høre at dette er normalt. Jeg holder på å bli sprø til tider. herrefred...

jeg sier at jeg ikke skjønner hva han sier når han snakker sånn.. da blir ha ngjerne sur, men jeg håper jeg gjør noe riktig.

Skrevet

Sånn er det her også.Med minstemann som ble 4år i august. Nå har også babytullestemmen en meget populær periode i barnehagen og jeg vet at både vi foreldre og de ansatte i barnehagen er på god vei oppover galhets skalaen!

Håper bare på at det går over tilslutt. Noe gjennomslag på sutring og baystemme er det værtfall ikke her, så en dag må han jo forstå at det ikke hjelper!

Skrevet

Åh...fantastisk deilig å høre. De siste dagene har jeg lurt på om vi har gjort noe fundamentalt galt i oppdragelsen.........

Når går dette psykiske marerittet over da?

Skrevet

Babystemmen ja, baby-sutre-gneldre-stemmen! Urk....

Skrevet

min femåring sutrer veldig sjelden... bare når han har våknet kjempe tidlig(0430) og det er nesten legge tid og noe går litt på tverke da kan han begyne å gråte av trøtthet og fortvilelse, men ikke ellers....

Skrevet

Jeg er igang med min fjerde fire-femåring, og han er ikke så ille. Eldstemann sutret også lite, men nr to ot tre....o my...

Og trøst dere med at det går over, i seksårsalderen blir de sintere, før det roer seg for noen år... før grand finale

Jeg har også lurt på hvorfor de sutrer sånn for jeg vet at jeg gir lite feedback på denslags. Men jeg har slått meg til ro med at de ikke gjør det for å oppnå noe, men for å få ut frustrasjoner. Så jeg prøver å la sutring gå inn det ene øret og ut det andre uten å gjøre mye utav det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...