Tøysetipp Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 Unner dere dere et glass vin i helgen? Og røyker dere? Jeg ble rådet til å avstå fra alkohol pga. fertilitet. Hva med dere? Røyken er det så som så med, alkoholen går greit, men jeg har søren i meg lyst på et glass eller to.
Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Når man hører om alle som har blitt gravide i fylla så tror jeg ikke ett par glass rødvin kan skade;)
Tøysetipp Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2009 Det er pga. at alkohol kan påvirke fertiliteten. Jeg har gått på hormoner, har menstruasjon ca. 2 ganger i året og må reise til Storken for å bli inseminert. Men, i mine hetrodager ble jeg gravid under en fylletur til syden, så det funket det;-)
Mille** Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg har ingen problemer med å bli gravid, men avstod fra alkohol når vi startet prøvingen. I ditt tilfelle ville jeg i hvertfall ikke drukker alkohol. Og slettes ikke røkt!! *vifter med pekefingeren* Masse lykke til! )
Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Åhh, sånn å forstå Jeg er nok ingen ekspert på området så jeg nøyer meg med å si ha en fin kveld og lykke til:)
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 31. oktober 2009 #6 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg har aldri røyka, med alkoholen gjorde jeg følgende. Tok et glass vin viss jeg følte for det de 2 første ukene etter en mensen, og ikke de 2 ukene før ny mensen, helt til jeg ble gravid. tok 4 mnd etter prevansjonslutt..
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 31. oktober 2009 #7 Skrevet 31. oktober 2009 vet at da vi var i gang med IVF på Riksen, så sa de at mens en tok nesespray og hormosprøyter så var det "lov" med et glass vin i ny og ne :-) men vel ikke når EL sprøyta skulle settes.... men røyken ble vi anbefalt å legge på hylla...... he he he men vet ikke hva som de anbefaler på Storken, de har jo litt annet syn på alkohol og røyking i Danmark :-) Lykke til :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 31. oktober 2009 #8 Skrevet 31. oktober 2009 jeg har i grunn aldri prøvd å bli gravid - men jeg ble det heller ikke før jeg stoppet å drikke i ett sett. så jeg betviler ikke at det har noe å si. blir litt dyrt vinglass om du må en ekstra tur til storken pga det
Musemor med tre søte små Skrevet 31. oktober 2009 #9 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg har være prøver i over et år nå. For å være helt ærlig, var jeg veldig forsiktig i begynnelsen, men jeg kan ikke leve som "gravid" i all evighet heller nå jeg ikke er det. Nå tar jeg gjerne et glass vin på lørdags kvelden.
Makko med to små gutter Skrevet 31. oktober 2009 #10 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg drikker alkohol ja (men sjelden jeg drikker mye), røyker gjør jeg ikke. -Har så langt vært prøvere i over 1.5år... + graviditet og fullamming. -Blir laaaang tid det uten å kunne ta seg et glass vin!
Tøysetipp Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg står over vinglasset. Det koster jo en del penger å skulle bli gravid for oss også¨. Snart må vel røyken på hylla også. Skrekk og gru, det blir det verre med:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå