Gå til innhold

Dere som prøver å bli gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unner dere dere et glass vin i helgen? Og røyker dere?

Jeg ble rådet til å avstå fra alkohol pga. fertilitet. Hva med dere? Røyken er det så som så med, alkoholen går greit, men jeg har søren i meg lyst på et glass eller to.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man hører om alle som har blitt gravide i fylla så tror jeg ikke ett par glass rødvin kan skade;)

Skrevet

Det er pga. at alkohol kan påvirke fertiliteten. Jeg har gått på hormoner, har menstruasjon ca. 2 ganger i året og må reise til Storken for å bli inseminert. Men, i mine hetrodager ble jeg gravid under en fylletur til syden, så det funket det;-)

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å bli gravid, men avstod fra alkohol når vi startet prøvingen. I ditt tilfelle ville jeg i hvertfall ikke drukker alkohol. Og slettes ikke røkt!! *vifter med pekefingeren*

Masse lykke til! :o)

Skrevet

Åhh, sånn å forstå;)

Jeg er nok ingen ekspert på området så jeg nøyer meg med å si ha en fin kveld og lykke til:)

Skrevet

Jeg har aldri røyka, med alkoholen gjorde jeg følgende. Tok et glass vin viss jeg følte for det de 2 første ukene etter en mensen, og ikke de 2 ukene før ny mensen, helt til jeg ble gravid. tok 4 mnd etter prevansjonslutt..

Skrevet

vet at da vi var i gang med IVF på Riksen, så sa de at mens en tok nesespray og hormosprøyter så var det "lov" med et glass vin i ny og ne :-) men vel ikke når EL sprøyta skulle settes.... men røyken ble vi anbefalt å legge på hylla...... he he he men vet ikke hva som de anbefaler på Storken, de har jo litt annet syn på alkohol og røyking i Danmark :-)

Lykke til :-)

Skrevet

jeg har i grunn aldri prøvd å bli gravid - men jeg ble det heller ikke før jeg stoppet å drikke i ett sett. så jeg betviler ikke at det har noe å si.

blir litt dyrt vinglass om du må en ekstra tur til storken pga det :P

Skrevet

Jeg har være prøver i over et år nå. For å være helt ærlig, var jeg veldig forsiktig i begynnelsen, men jeg kan ikke leve som "gravid" i all evighet heller nå jeg ikke er det. Nå tar jeg gjerne et glass vin på lørdags kvelden.

Skrevet

Jeg drikker alkohol ja (men sjelden jeg drikker mye), røyker gjør jeg ikke.

-Har så langt vært prøvere i over 1.5år... + graviditet og fullamming. -Blir laaaang tid det uten å kunne ta seg et glass vin!

Skrevet

Jeg står over vinglasset. Det koster jo en del penger å skulle bli gravid for oss også¨. Snart må vel røyken på hylla også. Skrekk og gru, det blir det verre med:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...